Boldy James x Sterling Toles - Manger on McNichols (2020)

Hip-Hop / Electronic
Label: Sector 7.G

1. Medusa (3:26)
  2. Welcome to 76 (3:56)
  3. Detroit River Rock (3:58)
  4. B.B. Butcher (4:17)
  5. Middle of Next Month (4:14)
  6. The Safe (The Womb) (0:52)
  7. Mommy Dearest (A Eulogy) (4:51)
  8. Birth of Bold (The Christening) (4:57)
  9. Requiem (2:48)
  10. Why Are You in Her(e)? (0:59)
  11. Got Flicked the Rebirth) (8:31)

met Louie P. Newton

avatar van aerobag
Johnny Marr wil je wel even heel gauw opletten.

en Mausie ook

avatar van Johnny Marr
Oh Boldy dropt nog een album dit jaar? Dope.

avatar van Mausie
Mausie (crew)

Ik heb even wat nummers geluisterd, ook van zijn solo album en de plaat met The Alchemist. Maar kom er niet echt in. Val een beetje in slaap van zijn stem en de producties liggen mij niet zo goed. Alleen Scrape the Bowl van The Price of Tea in China ga ik wel goed op, maar dat nummer heeft dan ook een lekkere Griselda sound met Benny als featuring.

avatar van aerobag
Manger on McNichols is toch wel een unieke verschijning, een gangster rap album die verrassend de diepte induikt. Boldy levert zijn flows uitstekend en maakt van dit album haast een gangster rap opera. Instrumentaal zeer intrigerend in elkaar gezet door Sterling Toles, die dankzij vakkundig gebruik van jazz-instrumenten, samples en synthesizers een verheven podium creëert voor Boldy om zijn meest persoonlijke release tot nu toe af te leveren.

Ik kan niet genoeg benadrukken hoe zeer ik geniet van het vooruitstrevende werk van Toles op dit album, een productie die aanvoelt als een free jazz insteek met new age vibes.

avatar van Johnny Marr
aerobag schreef:
Johnny Marr wil je wel even heel gauw opletten.

en Mausie ook

Klinkt inderdaad heel goed! Veel beter dan het veilige The Price of Tea in China, dat wat meer standaard hiphop was. Dit klinkt heel spannend en grensverleggend, gamechanger of niet dan?

Die G-Funk vibe in Birth of Bold is echt héééél erg lekker.

avatar van Silky & Smooth
Ik begin Boldy wel steeds wat meer te waarderen. Hij heeft goede onderwerpen en sterke teksten, zie bijv. Middle of Next Month en Mommy Dearest, alleen trek ik zijn manier van rappen nog steeds niet altijd. Hij heeft echt de juiste producer nodig om uit de verf te komen en dat is Sterling Toles zeker niet.