Crippled Black Phoenix - Ellengæst (2020)

Label: Season of Mist

1. House of Fools (7:51)
  2. Lost (8:11)
  3. In the Night (8:38)
  4. Cry of Love (5:45)
  5. Everything I Say (7:21)
  6. (-) (1:50)
  7. The Invisible Past (11:25)
  8. She's in Parties (3:51)
avatar van trebremmit
Ellengæst | Crippled Black Phoenix - crippledblackphoenixsom.bandcamp.com

Cry of Love staat al op bandcamp, beetje post punk achtig nummer, mooi wel.

avatar van Faalhaas
Eerste indruk is aardig. Niet zo'n knaller als "Great Escape", "Mankind The Crafty Ape" of "I, Viligante". Minder eenheid tussen de songs onderling ditmaal lijkt het. Maar luistert wel erg lekker weg, met name de eerste 2 songs zijn dik prima. Daarna zakt mijn interesse wat, maar moet wellicht nog groeien.

Vind de vocalen van Vincent Cavanagh trouwens erg goed passen bij de band, wat mij betreft treedt ie permanent toe. Wie weet gebeurt dat ook nog wel, aangezien Anathema nu ten ziele lijkt.

avatar van Jake Bugg
The Invisible Past kwam direct goed binnen, andere nummers die ze nog niet hadden uitgebracht hebben een beetje meer tijd nodig...

avatar van ProGNerD
Ik ben erg benieuwd. Vanmiddag de voorganger Great Escape nog 's geluisterd om in de stemming te komen en dat lukte prima; morgen Ellengæst er achteraan

Ik lees dat de wisselingen in de band en ook de gastbijdragen goed uitpakken; mooi ook dat Vincent Cavanagh z'n ei nog kwijt kan nu Anathema gestopt is...

avatar van Outlaw104
Zo, behoorlijk weggeblazen in het tweede deel van het openingsnummer House of Fools.
Ga hier eens even goed voor zitten.

avatar van Raspoetin
Wat is Crippled Black Phoenix toch een heerlijke band en een albumcover waarbij je zin krijgt om er een donker boek van Dostojevski bij te lezen.