Aaliyah - Age Ain't Nothing but a Number (1994)

R&B / Hip-Hop
Label: Blackground

1. Intro (1:30)

met Sparkle, Tia Hawkins, Stephanie Huff en R. Kelly

2. Throw Your Hands Up (3:34)

met Tia Hawkins

3. Back & Forth (3:51)

met R. Kelly

4. Age Ain't Nothing but a Number (4:14)
  5. Down with the Clique (3:24)

met R. Kelly

6. At Your Best (You Are Love) (4:52)
  7. No One Knows How to Love Me Quite Like You Do (4:07)

met R. Kelly en Tia Hawkins

8. I'm So Into You (3:26)

met Tia Hawkins

9. Street Thing (4:58)
  10. Young Nation (4:41)
  11. Old School (3:17)

12. I'm Down (3:16)
  13. Back & Forth [Mr. Lee & R. Kelly's Remix] * (3:44)

met R. Kelly

14. The Thing I Like * (3:21)

met R. Kelly

15. Back & Forth [Ms. Mello Remix] * (3:10)

met R. Kelly

16. At Your Best (You Are Love) [Gangstar Child Remix] * (4:30)

met R. Kelly

17. At Your Best (You Are Love) [Stepper's Ball Remix] * (3:10)

avatar van Beyoncéfan
Haar solo album met R.Kelly. Ook al zijn de andere cd´s van Aaliyah beter, deze is ook wel leuk om te luisteren.
Vooral Throw Your Hands Up, Back and Forth and Down With the Clique zijn leuke nummers. (voor het jaar 2007 alleen wel een beetje oud.. ).
Krijgt van mij een 3,5

avatar van catdog
Een aardig debuut wat mij betreft..
De CD begint leuk met de eerste 6 tracks maar daarna wordt het wel een beetje teveel van het zelfde en wordt het een beetje saai.
Aaliyah's stem klinkt hier nog te gewoontjes en haar stem is bijna in elk nummer te laag (waardoor eigenlijk een beetje geprojecteerd wordt dat ze niet kan zingen) wat erg jammer is.

In nummers zoals Back and Forth en At Your Best (You Are Love) hoor je haar stem veel hoger en hoor je dat je een echte artiest voor je hebt. Jammer dat dit niet op de gehele CD te horen is.

Wat ik al zei, een aardige CD.
Ik geef 3*

Album Toppers:
01. Back and Forth
02. At Your Best (You Are Love)
03. The Thing I Like

avatar van Angelo
Niet het meest interessante debuut van een R&B-zangeres, ook niet het meest interessante werk van deze dame in kwestie, maar vanwege de singles toch nog enigszins de moeite waard en acceptabel. Omdat het merendeel van de nummers je de eerste sporen van urban laten horen (de invloeden van zowel R&B als hip-hop zijn hier goed waar te nemen, zoals bijvoorbeeld in Throw Your Hands Up), is het vooral de Isley Brothers cover, At Your Best (You Are Love) dus, die in het bijzonder opvalt. Naast het soulvolle arrangement, kenmerkt het liedje zich ook vanwege zijn easy listening aard; dat schept uiteindelijk een bijzonder dromerige resultaat. Back & Forth is eveneens een leuke toevoeging op dit debuut. Terwijl de albumversie een sample bevat van een gelijknamig nummer van Cameo, gebruikt de remix een sample van de Foster Sylvers hit Misdemeanor. Ook de drie andere singles, Down with the Clique die gebruik maakt van Betty Wright’s Tonight’s the Night, The Thing I Like en 't titelnummer mogen zich ook berekenen tot de betere nummers; iets wat vooral komt door de kleine details (betere instrumentatie, betere vocalen en /of betere teksten). Bij onder meer Street Thing, Young Nation of Old School komt de verveling een beetje om de hoek kijken. Monotone nummers hoeven niet slecht te zijn, maar wanneer ze geen leuke eigenschappen bezitten en continu op dezelfde voet doorgaan - wat in dit geval dus zo is - kun je er maar beter geen verdere woorden aan verspillen. De vijf singles zijn wel leuk voor de tijd waarin ze werden uitgebracht, ook nu nog, 't andere is niets meer dan zogenoemde vullers.

avatar van into_soul
Twintig jaar geleden verscheen het eerste album van R&B icoon Aaliyah. Niemand wist toen dat de zangeres een tiener was. En niemand kon vermoeden dat ze zeven jaar later om het leven zou komen bij een vliegtuigongeluk. Het door R. Kelly geschreven en geproduceerde 'Age Ain’t Nothing But A Number' was een groot succes en Aaliyah bleek een trendsetter.