The Smiths - William, It Was Really Nothing (1984)

Label: Rough Trade

1. William, It Was Really Nothing (2:10)
  2. How Soon Is Now? (6:43)
  3. Please, Please, Please, Let Me Get What I Want (1:50)
avatar van ArthurDZ
Mogen 12" singles vanaf nu ook op de website? Anders, hier hebben we wel een van de allerbeste te pakken, mijn inziens

avatar van gaucho
Alleen als ze op het moment van verschijnen minstens twee nieuwe nummers bevatten. Dat was het geval toen deze 12" single werd uitgebracht. De nummers stonden niet op het Smiths-debuutalbum dat eraan voorafging. Deze single werd uitgebracht als voorloper van de compilatie Hatful of hollow, maar alledrie de nummers maakten hun debuut op deze maxi-single.

Ik ben het met je eens: drie nummers die het stuk voor stuk tot klassieker danwel publiekslieveling hebben geschopt. Wat mij betreft maakt Hatful of hollow deze single achteraf een beetje overbodig, maar wanneer je hem kocht toen hij pas was uitgebracht, had je er een uitstekende koop aan. Het nummer bereikte in de UK overigens de top 20, terwijl How soon is now het jaar daarop werd uitgebracht als een afzonderlijke single.

Alleen al voor How Soon Is Now? is dit een dikke 5 sterren waard.

Misschien wel hun lekkerste track (voor mij) en dat voor "maar" een b-kantje.

avatar van Pinsnider
Is daar ooit eens iets over gezegd of geschreven?? Waarom dit in eerste instantie alleen maar een b-kantje was?? Of was dat met voorbedachte rade, zodat het in de luwte tot epische proporties kon gaan groeien?? Het is toch wel heel opmerkelijk inderdaad....