Sticks - STICKmatic (2020)

Label: Top Notch

13. Het Mooiste Komt Stracks
avatar van jordidj1
jordidj1 (moderator)
Johnny Marr schreef:
Wow, ik zie dit nu pas. Hoe dan, jordidj1?

Ambitieuze titel wel. Nu luisterende. Maar hoe the fok heb ik hierop geslapen? Is al drie weken uit

Ik had dit op mijn radar, maar de vooruitgeschoven singles triggerde mij nog niet genoeg om het hele album te checken. Stickert is de laatste jaren iets te veel op de automatische piloot m.i., maar wie weet zal ik het integraal checken binnenkort. Zwolse hip-hop blijft toch m'n zwakke plek.

PS: ik had je hier al op gewezen tijdens de BS-sessies, maar blijkbaar lagen je gedachten elders

avatar van niels94
Toen Babies begon te spelen dacht ik dat het een flauwe track zou worden, beetje à la Ukkie. Maar nee. Geweldige tekst zeg. Toen drie keer achter elkaar gedraaid. Sindsdien heel wat vaker.

avatar van VforVictor
Lekker album met een aantal missers of gewoon tekstueel niet interessant genoeg. Kruiswoordpuzzel en Waggies vind ik echt tegenvallen maar daarnaast staan er een aantal zeer toffe tracks op: Babies (kan em kapot draaien!) Connect (met een beat vd man zelf) Grijnzen met een vet refrein, Solo mag er ook wezen en de samenwerking met Hef op Dag tot Dag pakt ook zeer goed uit. Ik dacht dat de man na Alledaagse Waanzin niks interessants meer zou uitbrengen maar hij is met dit album weer de goede weg ingeslagen. Rico doet natuurlijk ook mee op een paar tracks wat altijd leuk is natuurlijk. Qua beats zit t op deze plaat wel snor, dit keer met allemaal verschillende producers en daarom wat minder samenhangend. Maar als elke beat afzonderlijk zou moet beoordelen geef ik daar 4,5 sterren voor. Maar die Mula B (who the fuck is dat?!) kan ik wel schieten met zn gangsta accentje, past totaal niet bij Sticks. Oja ze maken het ook weer goed met E-Life (hoor Rico op Lekker Hoor). Al met al een vind ik t een geslaagd cdtje!!

avatar van jordidj1
jordidj1 (moderator)
Toch wel weer erg fijn dit en ja, Dagbesteding ook, Johnny Marr. Helemaal geen rotzooi flow, echt niet.