Sa-Roc - The Sharecropper's Daughter (2020)

Label: Rhymesayers

1. EmergencE (1:41)

met Saul Williams

2. Gold Leaf (3:26)
  3. Rocwell's America (3:02)

met Styles P

4. Something Real (4:00)
  5. Hand of God (3:47)
  6. Deliverance (2:20)
  7. Lay It Down (3:21)
  8. The Sharecropper's Daughter (3:24)

met Ledisi

9. The Black Renaissance (4:37)

met Black Thought

14. Dark Horse (3:38)

met Chronixx

15. Grounded (3:23)
avatar van JayM
Misschien ben ik hierin bevooroordeeld of kortzichtig, maar raak vaak snel uitgekeken op fem mc’s. Hier moet toch even op terugkomen, want deze plaat is dope

avatar van thgryda
Idem voor mij hoor. Het probleem is dat veel vrouwelijke MCs willen klinken als een man. Dat heb ik ook met Che Noir bijvoorbeeld. Haar flow en stem zijn aangenaam, dikke beats maar het blijft niet boeien.

Jean Grae en Lauryn Hill zijn uitzonderingen, net omdat ze volledig hun eigen stijl hebben. Dat heb ik bij dit album ook. Sa-Roc doet me links of rechts wel eens denken aan mannelijke collega's als Kendrick maar heeft in het algemeen een vrij originele stijl. Goeie teksten, sterke flow, veel variaties en de producties en gastartiesten zijn ook fijn. Heb het album twee keer achter elkaar geluisterd dus dat is altijd al een goed teken.

avatar van Nr.4
Sterk album. Moest even wennen aan wat producties, maar inmiddels heeft de plaat me te pakken. Dope!