Neil Young - The Times (2020)

Canada
Rock / Folk
Label: Reprise

1. Alabama (3:00)
  2. Campaigner (3:28)
  3. Ohio (2:49)
  4. The Times They Are A-Changin’ (5:01)
  5. Lookin’ for a Leader (4:11)
  6. Southern Man (3:32)
  7. Little Wing (4:45)
avatar van Poeha
Fantastische hoes alvast. Zijn dit (allemaal) covers of zo?

avatar van Stalin
Poeha schreef:
Fantastische hoes alvast. Zijn dit (allemaal) covers of zo?

Enkel The Times They Are A-Changin' is een cover, van dhr. Zimmerman, de rest is eigen werk.
Opgenomen tijdens 1 van zijn recente Fireside Sessions lees ik in de donkere krochten van het internet.

Mooi om te zien dat dinosauriërs als Roger Waters, maar nu ook Neil Young hun hart nog immer op de tong dragen.
Maar de tekst van Lookin' For A Leader is wel erg banaal mijn inziens.

De rest nog niet gehoord, dus daar kan ik geen oordeel over vellen.

Hij schijt met recht albums ( blijft voor mij een topper)

avatar van harm1985
Een (wanhopige) poging om Trump van zijn tweede termijn af te houden? In ieder geval een soort van protest tegen het gebruik van zijn nummers door Trump.

De Fireside sessions zijn alleraardigst, maar denk dat het beter werkt mét beeld. We wachten het af.

avatar van Stalin
Deze EP geloof ik wel. Ik wacht liever op de nieuwe live release...

According to a recent response by Neil Young on NYA, a new live album tentatively titled "Noise & Flowers" is planned for 2021.

The latest news in a flood of planned releases, "Noise & Flowers" was recorded in Europe on tour with Promise of the REAL and includes at least the track "Heart of Gold" in Berlin 2019
aldus de website Thrashers Wheat.

Heb Neil en POTR de afgelopen jaren 2 keer live mogen aanschouwen.
Waaronder de show van 9 juli 2016, met 3 1/2 uur zijn langste optreden in 42 jaar.
Vorig jaar op 10 juli eindelijk Cortez The Killer live mogen meemaken, dus ik kan nu gelukkig sterven

avatar van harm1985
Had liever een concert uit 2016 gezien met POTR, maar 2019 was ook niet verkeerd. Zolang hij het Monsanto Years/Visitor geneuzel maar achterwege laat.

Maar nog liever heb ik Road of Plenty en NYA Vol. 2.

avatar van CWTAB
Solo akoestische ep die idd van z'n laatste Porch Session kwam, looking for a leader heeft nu een meer up to date tekst maar of hetnu beter geworden is..

avatar van Ducoz
CWTAB schreef:

Daar gaat het hem ook niet om. Hij bracht het uit als een uitnodiging aan Trump; een nummer dat hij wél mag gebruiken.

Beter of slechter, gewoon op zijn Young's snel een statement maken en op plaat slingeren.

avatar van Ducoz
Eigenlijk is het gewoon weer niet echt goed.
Hij speelt de nummers wel oké, maar komt er zelf bijna niet meer boven uit. Dat is vooral merkbaar in Alabama, Campaigner en Litttle Wing.

Ohio en Looking For A Leader 2020 komen hier het beste uit de verf. De thematiek is duidelijk. Een soort Veni, Vedi en dan? Neil maakt hier een soort van statement dat hij het allemaal al eens eerder heeft gezien, in een ander jasje. Juist daarom staat de Bob Dylan cover hier tussen.

Leuk tussendoortje. Hap, slik en weg..

avatar van Cor
Cor
Ach, Neil Young is weer eens boos. Nu op Trump, want die misbruikt z'n songs in z'n campagnetours, o.a. 'Rockin' In The Free World'. Nu kun je natuurlijk niet boos genoeg zijn op die 'Orange Entertainer' (dixit Florre Torim van de Staat), maar of je dan een paar oude liedjes moet afstoffen en die op een iPad moet opnemen, is ook maar weer de vraag. Afijn, Neil heeft altijd maling gehad aan de opinio communis, dus die doet gewoon wat ie vindt dat ie moet doen. En gitaarspelen kan hij nog steeds als de beste, dat dan weer wel. Zo'n 'Alabama' zet ie met een paar krachtige gitaaraanslagen toch maar weer stevig neer.