Wobbler - Dwellers of the Deep (2020)

geen stemmen

3. Naiad Dreams
  4. Merry Macabre
  • vanaf vrijdag 23 oktober te koop
avatar van Mssr Renard
Er zijn niet veel progressieve rock-artiesten van nu waar ik echt warm voor loop. Dat komt door een grote shift in smaak. Het heeft niets te maken met de kwaliteit van deze of gene.

Voor Wobbler en enkele andere wat onbekendere bandjes maak ik schijnbaar een uitzondering. Want ik kijk hier reikhalzend naar uit.

Eerste single is uit: Wobbler - Five Rooms (Official Video) - YouTube

Bij een plaat met 4 songs, zal dit de enige single zijn, maar ongelooflijk, wat is dit goed. Gentle Giant en Yes in de blender en dan wat meer ballen. Aangezien Wobbler tot nu toe alleen maar fantastische platen heeft afgeleverd, kan de hele plaat alleen maar een muzikaal feest worden

avatar van Stalin
YES belde, ze willen hun sound terug...

Het is net alsof wijlen Chris Squire met zijn onafscheidelijke Rickenbacker de baslijnen ingespeeld heeft.
En de zang komt behoorlijk in de buurt van de lijzige vocalen van Jon Anderson.

Maar toch, wat klinkt het ontzettend lekker allemaal.
Had de vorige plaat laatst ook ontdekt, maar dit stemt helemaal positief.
Weer een album om reikhalzend naar uit te kijken in het muzikale jaartal 2020.

avatar van Mssr Renard
Ik ben wel blij met het reclycen van deze sound. Ik hoor soms liever zo'n dikke rickenbackerbassriff dan zware metalgitaariffs in rockmuziek.

Ik ben erg in mijn nopjes met deze uitmuntende Yes-kopie. Maar ook weer geen kopie, want het eindstuk van de single heeft juist weer wat weg van Gentle Giant's Three Friends.

avatar van chevy93
Als het een kopie is die kan wedijveren met het vroege werk van Yes hoor je mij niet klagen.

chevy93 schreef:

Heb je de single geluisterd?

Mssr Renard schreef:

Heb je de single geluisterd?
Ik heb (nog) niets geluisterd. Ik beluister liever in één keer het hele album.

chevy93 schreef:
Ik heb (nog) niets geluisterd. Ik beluister liever in één keer het hele album.

Dan moet je nog even wachten tot november.
Maar de vorige platen zijn wel te koop/te beluisteren via hun bandcamp: Music | Wobbler - wobbler.bandcamp.com

Mssr Renard schreef:

Dan moet je nog even wachten tot november.
23 oktober staat er.

23 oktober staat er.

Ik zie zelfs dat de pre-order helemaal uitverkocht is, ben ik blij dat ik er op tijd bij was. maar inderdaad 23 oktober. Nog 21 dagen wachten.