Catherine Anne Davies & Bernard Butler - In Memory of My Feelings (2020)

1 stem

Label: Needle Mythology

1. The Breakdown (2:43)
  2. Ten Good Reasons (4:06)
  3. Sabotage (Looks So Easy) (3:01)
  4. In Memory of My Feelings (4:17)
  5. I Know (4:04)
  6. Judas (2:59)
  7. No More Tears to Cry (3:30)
  8. The Waiting Game (3:17)
  9. The Patron Saint of the Lost Cause (2:59)
  10. F.O.H. (3:26)
  11. Live to Tell (4:35)
  12. The Patron Saint of the Lost Cause [Harmonium Version] (3:25)
Op de een of andere manier riep de naam Catherine Anne Davies bij mij associaties op met folkmuziek, maar niets is minder waar: Memory of My Feelings is een gevarieerd pop/rock album, waar de muzikale kwaliteit vanaf druipt. Het doet bij vlagen een beetje aan PJ Harvey denken (Judas met name), maar dat is zeker niet de enige referentie. Het stempel van Bernard Butler (Suede) drukt er niet al te zwaar op.

Een beetje jammer is de Madonna-cover aan het eind, die weinig toevoegt (zowel aan dit album als aan het origineel). Met 10 nummers was de inspiratie op blijkbaar.