Catherine Anne Davies & Bernard Butler - In Memory of My Feelings (2020)

Label: Needle Mythology

1. The Breakdown (2:43)
  2. Ten Good Reasons (4:06)
  3. Sabotage (Looks So Easy) (3:01)
  4. In Memory of My Feelings (4:17)
  5. I Know (4:04)
  6. Judas (2:59)
  7. No More Tears to Cry (3:30)
  8. The Waiting Game (3:17)
  9. The Patron Saint of the Lost Cause (2:59)
  10. F.O.H. (3:26)
  11. Live to Tell (4:35)
  12. The Patron Saint of the Lost Cause [Harmonium Version] (3:25)
Sooheej
Op de een of andere manier riep de naam Catherine Anne Davies bij mij associaties op met folkmuziek, maar niets is minder waar: Memory of My Feelings is een gevarieerd pop/rock album, waar de muzikale kwaliteit vanaf druipt. Het doet bij vlagen een beetje aan PJ Harvey denken (Judas met name), maar dat is zeker niet de enige referentie. Het stempel van Bernard Butler (Suede) drukt er niet al te zwaar op.

Een beetje jammer is de Madonna-cover aan het eind, die weinig toevoegt (zowel aan dit album als aan het origineel). Met 10 nummers was de inspiratie op blijkbaar.

avatar van c-moon
Sooheej schreef:

Catherine Anne Davies is een artieste die als The Anchoress haar eerste plaat maakte in 2016, 'Confessions of a Romance Novelist' , de opvolger, 'The Art of Losing' is op komst. Ik leerde haar eerst kennen via Simple Minds, toen ze met de band mee tourde als backing vocaliste...

Check zeker haar eerste album:
The Anchoress - Confessions of a Romance Novelist (2016)
En mijn review: THE ANCHORESS • Confessions of a Romance Novelist • CD REVIEW [EN,NL] • Peek-A-Boo Magazine - peek-a-boo-magazine.be

Deze plaat klinkt erg lekker: het werd een mooie samenwerking waar je toch vooral Catherine hoort. Ik vind dat niet erg. Ben best wel fan. En dit is een mooi zoethoudertje op haar nieuwe plaat.
Enfin, zoethoudertje: WAT EEN ZOUTHOUDERTJE zeg!

Een heel erg gevarieerde plaat inderdaad... pure pop zonder pretentie....