David Minasian - The Sound of Dreams (2020)

Label: Golden Robot

1. The Wind of Heaven Prologue) (8:30)

met Justin Hayward

2. All In (6:23)

met Justin Minasian

3. Faith Hope Love (3:32)

met Geof O'Keefe

4. The Sound of Dreams First Movement) (4:01)

met Annie Haslam

5. The Sound of Dreams Second Movement) (2:04)

met Billy Sherwood

6. The Sound of Dreams Third Movement) (4:39)

met Steve Hackett

7. Road to Nothingness (6:04)

met Justin Minasian

8. Room with Dark Corners (6:09)

met Julie Ragins

9. Hold Back the Rain (4:32)

met Justin Minasian

10. Twin Flames at Twilight (13:42)

met Justin Minasian

11. So Far from Home (5:15)

met PJ Olsson

12. The Wind of Heaven (Epilogue) (9:57)

met Annie Haslam

avatar van Brunniepoo
David Minassian heeft andermaal de kans gegrepen om met zijn eigen idolen te werken en dan kan het nauwelijks verbazen dat die muzikanten dus ook precies hun bekendste trucje doen. Dat sluit dan verder weer perfect aan bij het enorme retrogeluid dat Minassian over deze plaat heen heeft gelegd - het is echt een mix van Moody Blues en Yes geworden - en de kitscherige hoes.

The Sound of Dreams is zeker niet vervelend om naar te luisteren, maar het wordt ook nergens bijzonder.

avatar van ProGNerD
Brunniepoo schreef:

Klopt, mooi gemusiceerd album in de pastorale prog hoek, maar inderdaad wel erg braaf; meest spannend vind ik - wellicht niet geheel toevallig - het langste nummer Twin Flames at Twilight. Zeker niet slecht, maar haalt wat mij betreft het niveau van Nick Magnus - Catharsis (2019) of John Holden - Rise and Fall (2020) in dezelfde hoek, niet.

Maar nu krijg ik toch ook wel weer even zin in het andere uiterste van het progressieve rock spectrum, bijv: Oceans of Slumber - Oceans of Slumber (2020) of Enslaved - Utgard (2020) => dat is toch het mooie van een brede muzikale interesse in de progressieve rock / metal...