Atmosphere - The Day Before Halloween (2020)

Label: Rhymesayers

1. Where the Road Forks (4:02)
  2. Space Is Safe (2:43)
  3. She Loves My Not (3:51)
  4. The New People (1:17)
  5. The Future Is Disgusting (2:19)
  6. DoubleTown (1:38)
  7. Stardust (2:16)
  8. Blotter Acid Reflux Syndrome (3:01)
  9. Party Crashers (3:36)
  10. Sleep Apnea (3:23)
avatar van Slowgaze
En alweer een nieuwe 'mosphere. Johnny Marr, laat ArthurDZ daar eens ff wat van zeggen.

Het zal mij benieuwen. Felt 4 u vond ik verrassend fijn met heerlijke beats van Ant en zowel Slug als Murs in vorm, de eerste single van dit album vind ik weer dof als de laatste twee Atmosphere-platen.

Mwa, sinds Southsiders heeft Atmosphere geen fatsoenlijk album uitgebracht. De eerste single heeft mij ook niet overtuigd. Ik laat deze even voor wat ie is, tenzij iemand mij van het tegendeel kan overtuigen.

avatar van -marco-
Lastig te beoordelen na een eerste play trough. Ietwat teleurgesteld. Tracks maken (nog) geen indruk en hebben ook veel van elkaar weg.....

avatar van Johnny Marr
Slowgaze schreef:

Zie dit nu pas. ArthurDZ, let je wel op? Ik moet 'Whenever' zelfs nog checken, deze heren gaan wel hard zeg.

avatar van ArthurDZ
Johnny Marr schreef:

Nee ik lette niet op, want ik zie dit ook pas nu. Ik hoop dat ze deze keer de tijd genomen hebben om opnieuw met een echt goede plaat te komen, want dat is alweer van Southsiders geleden, maar laat ik niet te veel vragen. Zouden ze het nog in zich hebben? Ik twijfel elke plaat een beetje meer.

avatar van Johnny Marr
ArthurDZ schreef:

Morgen CSL?

avatar van ArthurDZ
Johnny Marr schreef:

Morgen CSL?

Kan ik helaas niet. Overmorgen?

avatar van Koenr
Qua beats eigenzinniger dan de afgelopen releases, maar qua lyrics af en toe wel echt beneden peil.

If you was a robot I'd lick you on your touch screen

avatar van Silky & Smooth
Dit is toch een soort tussendoortje en geen 'echt' album? Ik weet trouwens niet wat ik ervan vind nog. Het doet mij sterk denken aan Malibu Ken, maar dat vond ik een heel goed album. Hier moet ik echt even met een andere mindset naar ingaan. Interessant dat ze echt wat anders doen, maar of het echt goed is...

avatar van Ernie
Zoveel haat op Whenever
Fishing Blues en Mi Vida Local (Delicate wel 1 van hun betere nummers ooit) waren ietsje minder maar met Whenever en idd Felt 4 U waren ze weer op het juiste spoor.

Vanavond deze checken.

Helaas een onevenwichtig project geworden. De beats vind ik geweldig, de raps slap (kan ze niet teleurstellend noemen, omdat mijn verwachtingen al niet zo hoog waren).

avatar van thgryda
Ernie schreef:
Zoveel haat op Whenever

Vanavond deze checken.

Ik vond dat ook een verrassend fijn album eigenlijk. Zeker niet minder dan pakweg Soutsiders maar dan wel zonder banger als Camera Thief. En inderdaad een stuk sterker dan FB en MVL, hetgeen vrij saaie albums waren. Ook Felt 4 was wel aangenaam. Niks baanbrekend natuurlijk maar gewoon die good old atmosphere sound. Ik ben wel wat sceptisch over dit album want ze zijn sowieso al een tijdje over hun prime en tenzij je dan met heel nieuwe muziek zou komen, moet je toch het aantal projecten beperken en geen 3 albums in een jaar droppen.

avatar van thgryda
Ja meer van hetzelfde is het niet, beetje meer die grimmige sound die ze in het verleden ook soms hadden met wat vreemde computerbeats. Anders maar vooral slechter

avatar van Chrisseh
Ik ben eigenlijk wel blij verrast! Slug lijkt wel iets meer rechttoe-rechtaan raps te hebben, maar ik vind de ietwat meer elektrische inslag van de beats zeer fijn, eindelijk weer een Atmosphere die een beetje 'pakt'.

Atmosphere is misschien niet meer het middelpunt van de 'underground' hip-hop, maar als ze dit soort plaatjes blijven uitbrengen moet ik ze misschien gewoon blijven volgen.

avatar van El Stepperiño
Ik moest wel lachen om die "Stop!" maar verder vind ik dit geen plaat om nog vaker op te zetten.