Epica - Omega (2021)

Alternatieve titel: Ī©mega

Label: Nuclear Blast

1. Alpha - Anteludium (1:38)
  2. Abyss of Time - Countdown to Singularity (5:20)
  3. The Skeleton Key (5:06)
  4. Seal of Solomon (5:28)
  5. Gaia (4:46)
  6. Code of Life (5:58)
  7. Freedom - The Wolves Within (5:37)
  8. Kingdom of Heaven Prt. 3 - The Antediluvian Universe (13:24)
  9. Rivers (4:48)
  10. Synergize - Manic Manifest (6:56)
  11. Twilight Reverie - The Hypnagogic State (4:29)
  12. Omega - Sovereign of the Sun Spheres (7:06)
  13. Rivers [Acapella] * (4:34)
  14. Abyss o' Time * (4:13)
  15. Omegacoustic * (4:29)
  16. El Código Vital * (3:51)
totale tijdsduur: 1:10:36 (1:27:43)
avatar van Matthijs78
EPICA - Abyss of Time (OFFICIAL MUSIC VIDEO) - YouTube

Fijn nummertje hoor, erg benieuwd naar het album!

avatar van namsaap
mmmmmm...... ik ben nog verdeeld over het vrijgekomen Abyss Of Time. Voorspelbaarheid troef in het eerste deel van het nummer. Halverwege staat het nummer om en valt er meer te genieten.

avatar van Darkzone
Verrast dat er een nieuw album aankomt en gelijk de video's hier bekeken. De heavy nummers zijn van het oude receptuur, de reden waarom ik hun vorige ep en album al niet meer gekocht heb.
Maar het nummer Rivers vind ik echt prachtig en verdient eigenlijk veel airplay (al hoor je alleen maar wegwerp muziek en zijn de rocknummers helemaal verdwenen van de popzender volgens mij).

avatar van james_cameron
Het is natuurlijk bespottelijk om een band met de naam Epica ervan te beschuldigen te bombastisch en te sprookjesachtig te klinken, maar toch dacht ik dat herhaaldelijk tijdens het beluisteren van dit album. Het gaat hier een beetje ten koste van de heaviness van het songmateriaal, vooral in de eerste helft van de plaat. Het klinkt allemaal iets te bedacht en vooral te gelikt, hoe knap alles ook wederom in elkaar steekt. Er is duidelijk veel werk gaan zitten in de productie van het geheel. Pas vanaf het geweldige (en erg lange) Kingdom of Heaven Prt. 3:The Antediluvian Universe viel bij mij het kwartje en begon het album te leven. Het daarop volgende ingetogen Rivers is ook erg mooi. Het album eindigt vervolgens sterk met nog eens drie prima tracks. Al met al een beetje een dubbel gevoel dus. Blijkbaar kun je met bombast ook te ver gaan. Maar ja, de band heet dan ook niet Subtilica.