Eagles - Live from the Forum MMXVIII (2020)

Label: Rhino

1. Seven Bridges Road (3:33)
  2. Joe Walsh: "How Ya Doin'?" (0:33)
  3. Take It Easy (4:14)
  4. One of These Nights (4:23)
  5. Don Henley: "Good Evening, Ladies and Gentlemen" (2:12)
  6. Take It to the Limit (4:21)
  7. Tequila Sunrise (3:05)
  8. In the City (5:45)
  9. Timothy B. Schmit: "Hey, Everybody, That's Joe Walsh" (0:48)
  10. I Can't Tell You Why (5:08)
  11. New Kid in Town (5:11)
  12. Don Henley: "Just Want to Thank All of You..." (1:25)
  13. How Long (3:21)
  14. Deacon Frey: "Hello, Everybody..." (0:36)
  15. Peaceful Easy Feeling (4:29)
  16. Ol' 55 (4:18)
  17. Lyin' Eyes (6:30)
  18. Love Will Keep Us Alive (4:13)
  19. Vince Gill: "How's Everybody Doing?" (0:36)
  20. Don't Let Our Love Start Slippin' Away (5:18)
  21. Those Shoes (5:07)
  22. Already Gone (4:22)
  23. Walk Away (3:58)
  24. Joe Walsh: "Is Everybody OK?" (1:54)
  25. Life's Been Good (8:04)
  26. The Boys of Summer (5:15)
  27. Heartache Tonight (4:28)
  28. Funk #49 (4:44)
  29. Life in the Fast Lane (5:55)
  30. Hotel California (8:27)
  31. Rocky Mountain Way (6:29)
  32. Desperado (4:10)
  33. The Long Run (4:37)
avatar van TEQUILA SUNRISE
Ga ik zeker van het weekend in huis halen.
Ben benieuwd naar deze live plaat zonder Glenn.
Het album ontving reeds lovende kritieken.
Zal het ongetwijfeld een topplaat vinden, bevooroordeeld als ik ben inzake deze band

avatar van daniel1974nl
Heb de BR/CD al besteld. Nog even wachten. Iemand stuurde mij de MP3 al toe gisteren die inderdaad niet verkeerd klinkt. Gezien het feit dat de Melbourne DVD destijds een DTS track had van referentiekwaliteit ben ik vooral benieuwd naar het geluid van de DTS HD op de BR.

Met de tracklist is niets mis al zijn er wel veel overeenkomsten met de Melbourne DVD. Geen You Belong To The City dit keer (begrijpelijk) en even Lying Eyes en New Kid In Town beluisterd. Deacon hoeft zich zeker niet te schamen.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Zojuist op koptelefoon de DVD gekeken en ben onder de indruk.
Begint al met een geweldige uitvoering van Seven Bridges Road.
Ook blij met een nummer als Those Shoes eveneens mooi uitgevoerd.
Het geluid is fenomenaal en de band speelt fantastisch.
Nadeel vind ik wel dat de praatjes van de bandleden tussen de nummers wat geforceerd over komen maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.
De show komt ook wat gladjes op mij over en is er ( zoals gebruikelijk ) weinig beweging op het podium.
Joe Walsh krijgt genoeg ruimte om te excelleren en hangt wat minder de pias uit dan op de DVD live in Melbourne.
Ondanks het gemis van Glenn Frey wordt dit prima opgevangen door zijn zoon & Vince Gill.
Muzikaal is dit gewoon weer van de buitencatagorie, volle mep dus!

avatar van blaauwtje
Helemaal eens met bovenstaande, ben net als Frank bevooroordeeld, ik heb zo veel meegemaakt rond deze band, dat het met recht een deel van mijn leven is geworden.

In 96 voor het eerst gezien in de Kuip, samen met mijn toenmalige vrouw, in 2001, tijdens haar begrafenis nummers van Joe Walsh laten horen, later in 2001 , bij de show in Rotterdam , is mijn vader onwel geworden, werd door de EHBO naar binnen gebracht, en hij werd op de koffers in een ruimte gelegd, op deze koffers stond met koeieletters EAGLES, gelukkig is het toen goed afgelopen.

Later heb ik iedere show gezien, mijn huidige partner heeft , net als ik , deze band diep in haar hart gesloten.

De eerlijkheid gebied te zeggen dat er, ondanks de voortreffelijke geluidservaring, weinig nieuws onder de zon is . Voor mij hoeft dat niet, ik zou afgelopen augustus naar Londen gaan om de Hotel California toer te zien, we weten allemaal dat dat niet doorging. Dit is een toetje vooral ook omdat Vince Gill meedoet, voor mij een goede zanger die vooral in de countryhoek vele fans heeft.

De show in augustus is precies een jaar opgeschoven maar ik vrees met grote vreze dat dit ook niet doorgaat, we zullen zien, voorlopig kan ik met deze fenomenale geluidservaring op vinyl weer een poosje vooruit.

avatar van Zwaagje
TEQUILA SUNRISE schreef:
Zojuist op koptelefoon de DVD gekeken en ben onder de indruk.
Begint al met een geweldige uitvoering van Seven Bridges Road.
Ook blij met een nummer als Those Shoes eveneens mooi uitgevoerd.
Het geluid is fenomenaal en de band speelt fantastisch.
Muzikaal is dit gewoon weer van de buitencatagorie, volle mep dus!

Ik ben het groot en deels met je eens. Mijn eerste reactie was: "Goh, was het geld op?" Maar na het beluisteren was dat gevoel weg. Mooie setlist en het klinkt gedreven genoeg. Ze staan bekend om hun goede live performance; weliswaar zonder al te veel improvisatie en dus wat statisch, maar toch. Knap is het zeker; heb ze meerdere keren live gezien. Ik weet niet of ik het fysiek aanschaf, maar het zal niet de laatste keer zijn dat ik er naar luister. 4* (voorlopig?)

avatar van Jonestown
Na Hotel California was het feitelijk down & out, alhoewel The Long Run toch nog de nodige speelbeurten op de draaitafel heeft gehad in de loop van de jaren, maar klonk dat album toch meer als een verzameling aardige tracks. Deze BRD/DVD-CD-set is eigenlijk een zoveeljarige update van de band of wat daar nog van over is. Natuurlijk kennen we al die nummers door en door en weet je wat je voorgeschoteld krijgt, maar blijft het toch nog steeds aangenaam tijdverdrijf om de inmiddels zeventigers aan het werk te zien. Sound & vision zijn meer dan dik in orde en bewijst deze BRD dat er nog steeds ruimte is voor concertregistraties.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Wat mij wel bevreemd is dat op How Long na ( is wel een nummer uit hun beginperiode ) het album Long Road Out Of Eden volslagen genegeerd wordt.
Hoewel de setlist prima is had ik het titelnummer en Waiting In The Weeds graag voorbij horen komen.
Beide nummers behoren mijns inziens tot hun beste werk.