Julien Baker - Little Oblivions (2021)

Rock / Folk
Label: Matador

1. Hardline (3:51)
  2. Heatwave (2:44)
  3. Faith Healer (2:54)
  4. Relative Fiction (4:19)
  5. Crying Wolf (3:29)
  6. Bloodshot (3:47)
  7. Ringside (4:00)
  8. Favor (4:38)
  9. Song in E (2:44)
  10. Repeat (2:55)
  11. Highlight Reel (3:36)
  12. Ziptie (3:42)
avatar van VladTheImpaler
Ai, deze valt toch behoorlijk tegen. Simpelweg gezegd vind ik het behoorlijk saai. Het blijft vrijwel het hele album in hetzelfde trage tempo hangen, zonder een uithaal of uitbarsting hier en daar.

avatar van Rudi S
VladTheImpaler schreef:

Tja lijkt mij logisch want jij loopt nog compleet te stuiteren na een volle week King Gizzard and the Lizard Wizard

avatar van coldwarkids
VladTheImpaler schreef:

Haha, ja wat verwacht je dan bij Julien Baker?

avatar van nico1616
Haar vorige album was deprimerend eentonig. Hier is de instrumentatie veel voller en zet ze meer de stap naar Indie Rock. Dat maakt dat haar teksten verteerbaarder zijn voor mij, ze is minder dat doordrammende neerslachtige pubermeisje uit Turn Out the Lights. Sowieso een aantal sterke songs en een fijne productie, ik blijf luisteren.

avatar van Grizzly Bear
Het blijft wel Julien Baker, en haar eerste album heeft me door een moeilijke periode heen geholpen. Ik denk dat dit album dat ook zal doen bij anderen, alleen zit ik nu niet in zo'n periode. Dan is het toch wel erg zwaar, vooral de teksten bieden weinig hoop. Dat is fijn als je die zelf ook niet ziet, want dan heb je een medestander, maar voor mij werkt het nu even wat minder. Desalniettemin blijft haar stem geweldig.

Ook complimenten voor het boekwerk bij het vinyl. Ik snap niet waarom andere artiesten dit niet doen: een ouderwets cd-boekje, maar dan op groot formaat. Dus niet alle teksten op de insteekhoes in superklein lettertype bij elkaar gooien....

avatar van Linius
Ah gaaf, Black Country, New Road heeft dat ook gedaan bij hun vinyl uitgave. Dat soort dingen kan ik wel waarderen.

Moet zeggen dat ik Julien een beetje uit het oog was verloren. Maar met deze nieuwe heeft ze mij wel weer te pakken. Ik kan het volle geluid wel waarderen, net even dat extra beetje pit zonder haar eigen identiteit te verliezen.

avatar van LittleBox
Halfje erbij en naar de 4,5 sterren. Het album wordt beter en beter. En ik hoor er ook erg de inspiratie van Frightened Rabbit in (torenhoog favoriet bij ondergetekende). Als je even op youtube zoekt, snap je ook waarom.

avatar van Rudi S
LittleBox schreef:
Halfje erbij en naar de 4,5 sterren.

Nee, halfje eraf en naar 4,5 sterren wel opletten

LittleBox

avatar van LittleBox
Rudi S schreef:

Nee, halfje eraf en naar 4,5 sterren wel opletten

LittleBox

Had met m'n dikke vingers eerst de 5 aangetikt maar dat is alleen voor de hele groten.

avatar van MRDammann
Na het geweldige concert in Utrecht dit album nog een keer geluisterd. Deze keer springen Crying Wolf en Ringside er erg uit. Sowieso een album dat na het concert alleen maar beter is geworden.

Dim
Na Turn Out The Lights opnieuw een prima album van Baker; herkenbare sound en zeer goede opbouw.