Busta Rhymes - Extinction Level Event 2: The Wrath of God (2020)

Label: The Conglomerate

1. E.L.E. 2 Intro (7:12)

met Chris Rock, Rakim en Pete Rock

2. The Purge (1:10)
  3. Strap Yourself Down (2:57)
  4. Czar (3:01)

met M.O.P.

5. Outta My Mind (3:20)

met Bell Biv DeVoe

6. E.L.E. 2 the Wrath of God (4:43)

met Minister Louis Farrakhan

7. Slow Flow (3:12)

met Ol' Dirty Bastard

8. Don't Go (3:49)

met Q-Tip

9. Boomp! (3:01)
  10. True Indeed (1:53)
  11. Master Fard Muhammad (3:59)

met Rick Ross

12. YUUUU (3:30)

met Anderson .Paak

13. Oh No (3:26)
  14. The Don & the Boss (3:42)

met Vybz Kartel

15. Best I Can (3:39)

met Rapsody

16. Where I Belong (4:12)

met Mariah Carey

17. Deep Thought (3:10)
  18. The Young God Speaks (0:40)
  19. Look Over Your Shoulder (4:08)

met Kendrick Lamar

20. You Will Never Find Another Me (3:50)

met Mary J. Blige

21. Freedom? (3:48)

met Nikki Grier

22. Satanic (5:14)
  23. Blowing the Speakers * (3:18)
  24. Who Are You * (3:54)
  25. Hope Your Dreams Come True * (3:29)
  26. Calm Down * (5:55)

met Eminem

27. Czar [Remix] * (3:39)

met M.O.P. en CJ

28. Follow the Wave * (6:43)

met Flipmode Squad, Rampage, Rah Digga en Spliff Star

29. Blow a Million Racks * (3:28)
  30. Hey You * (3:48)

met Trillian

totale tijdsduur: 1:17:36 (1:51:50)
Johnny Marr schreef:
Arrie zeg er ook es wat van, je favoriete bazelaar.

Jij was eerst ook gewoon cool dacht ik maar niet dus blijkbaar.

Gasten die switchen op gasten jammer man.

Ook het continu names taggen om olie op het vuur te gooien niet nice.

Weten we dat voortaan.

avatar van Johnny Marr
Goed om te lezen dat je zo gepassioneerd bent. Jij bent tenminste niet dood vanbinnen zoals de rest van ons hier. Jij bent geen kuddebeest, keep it up man. We cool tho? Or we still beefin'?

schrijf je aub niet uit

avatar van Deranged
Wat jij wil man. Het is leuk als sommigen aangeven je oprechte teksten wel te kunnen waarderen zoals jij rond Benny maar is het niet of stopt het dan maar zo. Neemt de negativiteit de overhand vertrek ik gewoon, ik heb mijn aanvankelijk enthousiasme hier teruggelezen en zie geen enkel probleem. Boomp! blijft een waanzinnige track. Ben er niet op uit om gezeur uit te lokken dus gebeurt dat toch is de beslissing snel gemaakt, zo ontzettend actief ben ik hier overigens nu al niet.

Kos
Gaan we het gewoon helemaal niet hebben over Bustas totaal debiele conspiracy gelul? Lange Frans is er niks bij.

Kos schreef:

Ik vind het feit dat Louis Farrakhan een bijdrage levert sowieso al dubieus.

avatar van Willemsb
Kos en Silky & Smooth: willen jullie dit even toelichten? (ik ben aan het werk, geen uitzoektime nu). Maar ben wel benieuwd.

Willemsb schreef:

Louis Farrakhan is een uitgesproken antisemiet met behoorlijk wat twijfelachtige uitspraken op zijn naam. Ik verwonder mij er nog nog steeds over dat dit geen onderwerp van discussie is. Al blijft de discussie rondom Jay Electronica en, meer recent, Common ook uit. Het blijft bijzonder dat er weinig kritiek wordt geuit binnen een normaalgesproken zeer activistische cultuur.

Busta Rhymes: "It's my duty to start conversations" - nme.com

check alleen al de eerste en laatste track..

avatar van Willemsb
Nas had op Untitled ook een track 'met' die man. Thanks jongens. Ik ga het straks na mijn werk op m'n gemak lezen.

avatar van Silky & Smooth
Nas rapt ook dubieuze dingen... dezelfde anti-vaccin conspiracy als Common.

Die 'conversations' wordt helaas niet gestart. Los van de boodschap, vind ik muziek een prima middel om dergelijke discussies tot stand te laten komen, maar helaas blijft het enorm stil. Tenminste, in mijn kleine bubbel...

avatar van MJ_DA_MAN
Een groot deel van de rappers is dan ook gewoon vrij dom(mig). Niks nieuws, en zo oud als hiphop zelf.

avatar van Jordy
Kos schreef:

Ik kan het van Busta nog wel hebben, dit soort onzin riep hij 22 jaar geleden ook al, heb het nooit zo serieus genomen. Anders kun je 90% van de hiphop wel afschrijven, als er verwerpelijke dingen over vrouwen of homo's worden gezegd, misdaad wordt verheerlijkt, etc.

80% bangers dit album trouwens, misschien wel zijn beste. Had dit echt niet aan zien komen.

avatar van overmars89
Wat een ontzettend rommelig album. Heeft hij aan dit album 15 jaar gewerkt ofzo, want sommige producties lijken echt uit 2005 te komen.

Gelukkig kan ik nog wel 12 a 13 toffe tracks vinden, alleen staan er dus ook een stuk of 12 mindere tracks op. Krijg er een beetje een Lil' Wayne & Eminem gevoel bij. Voornamelijk vergane glorie met soms een aardige track.

avatar van Willemsb
Don't Go. Arrrgh wat een nummer. Vette shit zeg.

Kos
Inderdaad erg rommelig, paar hele toffe tracks (idd Don't Go, Best I Can bvb) maar ook veel pure vulling met oude kapotgetreden samples en vervelende skitjes van Chris Rock.

overmars89 schreef:

Dat nummer met Mariah Carey heeft echt zo'n 00's sound. Busta klinkt ook zoals tijdens zijn Touch It periode.

avatar van 'rens.
Heeerlijke track die met Kendrick

avatar van Yestsida
Je zou toch denken dat het album op zich al lang genoeg was maar enkele weken geleden zijn er door de Reloaded-editie 4 tracks extra bijgekomen... nu heeft Busta gisteren een Deluxe-editie uitgebracht met nog eens 4 extra nummers.

avatar van -marco-
Yestsida schreef:

Erg fijne toevoeging imo.
Blowing the speakers and follow the wave zijn geweldig

avatar van Willemsb
Oh heerlijk, nóg meer extra nummers. Nu duurt de hele rit bijna twee uur, wel heeeul lang.

avatar van thgryda
Een deel 2 van een matig album. Ook nog van Busta die ik 20 jaar geleden wel een paar bangers vond hebben (eerlijk is eerlijk, classic tracks) maar een heel album kom me op Genesis en The Big Bang na nooit echt boeien. Dan lees je dat deze release komt, 1u17 en bijna 2 uur met bonustracks, een paar interessante gastartiesten maar ook een deel bucht. Dan denkt ge "skippen" maar toch wa getriggerd na comments en reviews.

avatar van Nr.4
Toffe comeback van Busta. Wel erg lange zit, maar merendeel vind ik dik in orde. Wel iets minder een geheel als z'n eerste paar platen, maar staan ook erg vette tracks tussen. Had nooit gedacht dat ik nog s van nieuw werk van de beste man zou genieten.

The Don & The Boss?
Super track!
Lekker anders.

avatar van Deranged
Album staat nog steeds als een huis.

Was echt blij hiermee zoals hier valt te lezen en enige tijd later geen woord te veel geweest.

Zeker wel een aantal tracks die tot mijn altijd favorieten zijn gaan behoren binnenin de rijke discografie en machtige carrière van mijn grote held Busta Rhymes.