Vengaboys - The Party Album! (1999)

Dance / Pop
Label: Groovilicious

1. We Like to Party! (3:41)
  2. Boom, Boom, Boom, Boom!! (3:21)
  3. Ho Ho Vengaboys! (3:40)
  4. Up & Down (4:02)
  5. We're Going to Ibiza (3:08)
  6. Parada de Tettas (4:03)
  7. To Brazil! [Medium Radio] (3:06)
  8. Movin' Around (3:37)
  9. Overwhelm Yourself (4:26)
  10. You and Me (5:23)
  11. The Vengabeat (4:08)
  12. Paradise... (7:05)
  13. Superfly Slick Dick (5:20)
  14. All Night Passion (3:41)
  15. 24 Hours (6:39)
  16. To the Rhythm (6:12)
avatar van starbright boy
Verbroedering door muziek

Filmpje van dit jaar trouwens.

avatar van PEN15
Hoe vervelend dat er af en toe geen berichten doorheen komen en mijn schrijfseltje is verdwenen. Maakt niet uit, ik wilde toch wat anders zeggen.

Ik sta ervan perplex dat die Oewoo, were going to eat pizza! het internationaal zo goed deed. Geen idee of het hier tophitlijsten of dancehitlijsten betreft, maar ik ga er voor het gemak vanuit dat dit nummer op de eerste plaats stond in het VK voor één week, daarna nog enkele weken in de top tien en nog eens negen weken voordat hij uit de lijsten verdween. Dit is inclusief Schotland waar het ook één stond. Eveneens te horen in Australië en in Nieuwzeeland haalde het de negende plek.

Dat zijn toch allemaal landen waar ze Ibiza niet zo uitspreken zoals wij dat doen en het klinkt ook al niet Spaans. In het Engels is het ei-bie-th'a óf ie-bie-th'a. Ik snap niet dat als ze naar het schijnt de échte Jeff Calvert en Max West hebben benaderd om hun hit te mogen gebruiken ze ook niet even getoetst hebben op juiste uitspraak.

we're going to Ibiza gained a certain amount of ridicule for the mispronunciation of Ibiza (oh, you bet) however the pronunciation is very common in the Netherlands. (SPM)

Hahaha, ik dacht het niet hoor. Alleen omdat het door ons massaal verkeerd wordt uitgesproken wil nog niet zeggen dat het normaal of goed is.

Ik snap verder ook niet waarom zij zichzelf boys noemen als de band mede bestaat uit twee vrouwen, waarom de naam is samengetrokken uit Spaans en Engels zonder spatie en waarom venga nooit wordt uitgesproken met een b.

avatar van Brunniepoo
Begint wel als blije feestmuziek, maar na een paar nummers hadden ze kennelijk geen leuk materiaal meer en staat er eigenlijk alleen nog maar dreinende housemuziek op de plaat. Op basis van de eerste vijf nummers zou dit nog wel een krappe voldoende hebben gescoord, nu niet.

avatar van LucM
1,0
tnf schreef:
De laatste jaren krijg ik weleens jeuk van leeftijdgenoten die zo ontzettend met die jaren 90-Foute Uur-dancemuziek zitten te dwepen. Tegenwoordig heb je ook van die feestjes waarop de danceacts van toen (o.a. The Vengaboys) hun oude hits herkauwen. Acts die liedjes zingen die vanwege de jeugdige teksten raar klinken uit de keel van een inmiddels 40-plusser, gehuld in outfits die lijken op die van vroeger. Eventueel nog met oldschool danspasjes erbij.

Op het niveau van Snap en Culture Beat kan ik die oude nummers overigens nog goed hebben. Maar laat o.a. Captain Jack, Aqua, Toy-Box, Cartoons, E-Rotic en ook het meeste van The Vengaboys maar zitten. Net als bijna alle happy hardcore en een hoop 2e/3e-rangs 2 Unlimited-klonen.

Volledig mee eens, in een uitzending met jaren '90-muziek (in een café) zag ik toevallig Vengaboys voorbij komen. Jaren '90-liefhebbers hebben het blijkbaar moeilijk om afstand te nemen van de foute muziek in hun tijd.
Ik had mijn tienertijd in de jaren '70 en tussen 1977-1983 ging ik nog regelmatig uit. Maar ik ga anderen niet lastig vallen met bv. Baccara, Louisa Fernandez, Babe, Ferrari, de Havenzangers enz.

avatar van trebremmit
Waarom moeten mensen afstand nemen van muziek die ze leuk vinden?

avatar van LucM
1,0
Er is toch veel betere muziek uitgebracht in de jaren '90 dan dit. Het eerste nummer vind ik nog enigszins leuk maar daarna ... dit is te debiel voor woorden (zelfs K3 brengt intelligentere muziek).

avatar van trebremmit
Vind jij. Dan nog hoeft niemand er afstand van te nemen, lekker mensen laten genieten als ze dit leuk vinden.