Monolake - Archaeopteryx (2020)

Duitsland
Electronic
Label: Imbalance Computer

1. Gantt Exodus (6:58)
  2. Infernal Limit (8:36)
  3. Triode Univec (4:39)
  4. Transient Noire (3:15)
  5. Dirac Onyx (4:17)
  6. Pelton Rota (3:18)
  7. Clockwerk Fatigue (4:24)
  8. Phaenon Ono (4:04)
  9. Ircks Argle (5:14)
  10. Anamorph Iris (4:25)
  11. Espace Fourier (4:45)
  12. Sinc Response (4:37)
  13. Plateaux Orthogonal (7:23)
  14. Orbit Incomplete (6:27)
  15. Prime Declick (2:04)
  16. Delta Overload (3:51)
  17. Alu Minimum (6:08)
  18. Specimen Fractal (5:13)
  19. Allure Publison (5:54)
avatar van trebremmit
Nog niet helemaal gehoord, maar wat ik heb gehoord is weer erg mooi. Duister en afstandelijk, maar wel erg spannend en goed geproduceerd. Jammer dat die dubbel cd zo duur is.

avatar van Mjuman
Op de site van Boomkat staat dit album beschreven en in de tweede alinea vindt je een opsomming (vijf regels zeker) van wat Henke allemaal heeft gebruikt (instrumenten, tools, software) voor het maken van dit album, een hele lijst.

De tracklisting alleen al leest als een complexe quizvraag van 2 voor 12, zoals Gantt Exodus. De productie is puik, veel laag, mooi gedefinieerd en veel dynamiek. Voor in de late uurtjes met een goede hoofdtelefoon (of alleen thuis). Het album in één ruk beluisteren is me nog niet gelukt; daarvoor is het aan de ene kant te intens, maar aan de andere is het narratief soms net niet boeiend genoeg.

Moet het album gewoon meerdere beurten nog geven; maar denk wel dat het beter is om het in delen te beluisteren.

avatar van perrospicados

Grappig dat er ook uit de 'beruchte' jaren 80 instrumenten is geput (DX-7, Oberheim, Linn drum)
Album dat op een iets hoger volume vooral tot z'n recht komt