Muziek / Algemeen / Flac streaming abonnement: Tidal
zoeken in:
0
geplaatst: 18 april 2020, 08:32 uur
Weet iemand waar de gedownloade muziek staat op je telefoon. Je kan in Tidal kiezen waar je wilt dat het wordt opgeslagen ( sd-kaart of intern) maar kan het vervolgens nergens meer terugvinden ? Het werkt overigens wel, dus het staat wel ergens 

0
geplaatst: 18 april 2020, 13:33 uur
Dat kun je zelf instellen via Tidal. Kijk bij ‘settings’ naar ‘download destination’. Of naar het geheugen van je telefoon of naar de aparte sd kaart. Ook kun je instellen in welke kwaliteit je de downloads wegschrijft. MQA bv vreet wel erg veel van je geheugen. Luisteren via je smartphone kan je prima doen met de stand op ‘Normal’. Instellingen zijn terug te vinden in de ‘settings’ van Tidal.
Overigens download je geen flac bestanden maar een tool om de bestanden offline te kunnen afspelen. Uiteraard ter voorkoming van illegale kopieën.
Overigens download je geen flac bestanden maar een tool om de bestanden offline te kunnen afspelen. Uiteraard ter voorkoming van illegale kopieën.
0
geplaatst: 18 april 2020, 20:10 uur
Broem schreef:
Dat kun je zelf instellen via Tidal. Kijk bij ‘settings’ naar ‘download destination’. Of naar het geheugen van je telefoon of naar de aparte sd kaart. Ook kun je instellen in welke kwaliteit je de downloads wegschrijft. MQA bv vreet wel erg veel van je geheugen. Luisteren via je smartphone kan je prima doen met de stand op ‘Normal’. Instellingen zijn terug te vinden in de ‘settings’ van Tidal.
Bedankt voor je tips, ik ga het even proberen

0
geplaatst: 11 november 2020, 18:09 uur
0
geplaatst: 11 november 2020, 18:15 uur
trebremmit schreef:
Hoeveel krijg je nou voor zo'n advertorial?
Hoeveel krijg je nou voor zo'n advertorial?
Zal ik jou aan je neus hangen

Je zou 'ns moeten weten hoeveel users hier inmiddels het Stenen Tijdperk hebben verlaten en streamen. Ik neem aan dat je wel een kosten/baten-analyse kunt maken

Ook al zou je niet streamen, maar muziek vanaf je eigen pc naar je versterker (kabel van geluidskaart naar ingang op de versterker) verdien je er nog 15 euro op (betaalde download: 10,- en dubbel-cd: 25,-

Zal 'em straks wel eens aanslingeren.
0
geplaatst: 2 december 2020, 10:09 uur
Deezer heeft nu ook een hi-fi abonnement. Kost 14,99 p.m. Toch 5 euri goedkoper dan Tidal. Ben benieuwd wat het verschil is tussen Tidal en Deezer wat betreft het aanbod artiesten. Het proberen waard lijkt me.
0
geplaatst: 2 december 2020, 17:08 uur
Aanbieding Tidal:
24 maanden voor 200,- .Goedkoper dan Spotify
HIFI Powerbuy voor Tidal geslaagd bestel nu 24 maanden voor 200 euro
24 maanden voor 200,- .Goedkoper dan Spotify

HIFI Powerbuy voor Tidal geslaagd bestel nu 24 maanden voor 200 euro
0
geplaatst: 2 december 2020, 21:15 uur
Inderdaad mooie aanbieding en ook voor ingeschreven. Nu maar hopen dat mijn abonnement naadloos overgaat 

1
geplaatst: 2 december 2020, 22:40 uur
Broem schreef:
Inderdaad mooie aanbieding en ook voor ingeschreven. Nu maar hopen dat mijn abonnement naadloos overgaat
Spotify opzeggen zal wel lukken. Maar uitleggen waarom ik dan toch nog CD’s blijf kopen...

1
geplaatst: 3 december 2020, 12:02 uur
Joshua68 schreef:
Spotify opzeggen zal wel lukken. Maar uitleggen waarom ik dan toch nog CD’s blijf kopen...
(quote)
Ik zeg thuis zelf altijd dat ze bij Tidal geen lp’s draaien. Krijg vooralsnog geen verdiepingsvragen. Hoop dat zo te houden

0
geplaatst: 20 december 2020, 17:49 uur
Sinds ik stream, nu 1,5 jaar via Tidal, heb ik geen cd's meer gekocht. Blurays met liveregistraties blijven wel interessant als ook cd's die niet via Tidal zijn te luisteren (bestaat ook).
Ik ben behoorlijk tevreden met Tidal. Mijn streamer levert niet rechtstreeks Qobuz of Deezer en is ook niet Roon compatible. Dus ik moet het maar mee doen.... maar ik ben dik tevreden.
Ik ben behoorlijk tevreden met Tidal. Mijn streamer levert niet rechtstreeks Qobuz of Deezer en is ook niet Roon compatible. Dus ik moet het maar mee doen.... maar ik ben dik tevreden.
0
geplaatst: 22 december 2020, 20:46 uur
Blijft wel erg stil op de hifi.nl site na het betalen van de 200 euro voor de Tidal Powerbuy
Iemand al wat meer info? Mailtje gestuurd maar geen reactie. Vreemd. Duurt langer dan beloofd.
Iemand al wat meer info? Mailtje gestuurd maar geen reactie. Vreemd. Duurt langer dan beloofd.
0
geplaatst: 24 december 2020, 23:27 uur
Vandaag vouchercode netjes in de mail en mijn lopende account opnieuw geactiveerd. Werkt allemaal prima. Nu nog even in de gaten houden dat mijn automatische afschrijving (lopende abonnement) wordt stopgezet. Je weet ‘t nooit.
1
Mssr Renard
geplaatst: 31 augustus 2021, 08:32 uur
Ik ben een beetje heel erg klaar met Spotify.
Teveel podcasts, playlists, bootlegs en fake-verzamelalbums. Alles gericht op losse songs en over-consumeren. Om nog maar te zwijgen over de slechte aanbevelingen-algoritmes.
Ik ben alleen maar geinteresseerd in het beluisteren van volledige albums. En ik kies zelf waarnaar ik wil luisteren. Ik wil niet dat betalende major labels albums pushen. En hoe komt hey sat er ineens zo enorm veel bootlegs op Spotify staan. Abominabele geluidskwaliteit en het wordt steeds moeilijker het kaf van het koren te scheiden.
Hoe bevalt Tidal? Zijn daar veel onzin-playlists, bootlegs, en fake-verzamelalbums?
Teveel podcasts, playlists, bootlegs en fake-verzamelalbums. Alles gericht op losse songs en over-consumeren. Om nog maar te zwijgen over de slechte aanbevelingen-algoritmes.
Ik ben alleen maar geinteresseerd in het beluisteren van volledige albums. En ik kies zelf waarnaar ik wil luisteren. Ik wil niet dat betalende major labels albums pushen. En hoe komt hey sat er ineens zo enorm veel bootlegs op Spotify staan. Abominabele geluidskwaliteit en het wordt steeds moeilijker het kaf van het koren te scheiden.
Hoe bevalt Tidal? Zijn daar veel onzin-playlists, bootlegs, en fake-verzamelalbums?
1
ohmusica
geplaatst: 31 augustus 2021, 11:49 uur
Mssr Renard schreef:
Ik heb Tidal geprobeerd maar ik vind Spotify juist veel diverser. De playlists zijn eenmaal erg populair, ook de aanbevelingen in Discover Weekly en Ralease Rader lang niet slecht, maar je moet wel de algoritmes proberen de baas te blijven en jouw eigen voorkeur pushen. Probeer ook eens Qobuz, alleen loopt hun catalogus wel erg achter, maar dat is misschien goed tegen de overconsumptie…
0
Mssr Renard
geplaatst: 31 augustus 2021, 11:53 uur
ohmusica schreef:
Ik heb Tidal geprobeerd maar ik vind Spotify juist veel diverser. De playlists zijn eenmaal erg populair, ook de aanbevelingen in Discover Weekly en Ralease Rader lang niet slecht, maar je moet wel de algoritmes proberen de baas te blijven en jouw eigen voorkeur pushen. Probeer ook eens Qobuz, alleen loopt hun catalogus wel erg achter.
(quote)
Ik heb Tidal geprobeerd maar ik vind Spotify juist veel diverser. De playlists zijn eenmaal erg populair, ook de aanbevelingen in Discover Weekly en Ralease Rader lang niet slecht, maar je moet wel de algoritmes proberen de baas te blijven en jouw eigen voorkeur pushen. Probeer ook eens Qobuz, alleen loopt hun catalogus wel erg achter.
Ik vind playlists echt vreselijk. En de aanbevelingen zitten er erg naast bij mij.
Ik snap wel dat in de huidige samenleving playlists erg populair zijn. Maar ik kan er echt niks mee. Ik wil echt gewoon een geheel album luisteren.
Bij discover weekly en release radar loop ik er tegen aan dat de de artiesten met dezelfde naam niet gescheiden worden. Wat ik uberhaupt een enorme tekortkoming van Spotify vindt.
Ik ben ook niet per sé op zoek naar nieuwe muziek. Ik wil gewoon goede muziek op een goede manier luisteren. Dus het liefst lossless. Ik wil namelijk van mijn vinyl-verslaving af (het klimaat sparen, zeg maar).
0
geplaatst: 31 augustus 2021, 12:17 uur
Mssr Renard schreef:
Ik vind playlists echt vreselijk. En de aanbevelingen zitten er erg naast bij mij.
Ik snap wel dat in de huidige samenleving playlists erg populair zijn. Maar ik kan er echt niks mee. Ik wil echt gewoon een geheel album luisteren.
Bij discover weekly en release radar loop ik er tegen aan dat de de artiesten met dezelfde naam niet gescheiden worden. Wat ik uberhaupt een enorme tekortkoming van Spotify vindt.
Ik ben ook niet per sé op zoek naar nieuwe muziek. Ik wil gewoon goede muziek op een goede manier luisteren. Dus het liefst lossless. Ik wil namelijk van mijn vinyl-verslaving af (het klimaat sparen, zeg maar).
(quote)
Gewoon je eigen persoonlijke playlist maken. En wat betreft de vinyl verslaving.https://www.theguardian.com/music/2020/jan/28/vinyl-record-revival-environmental-impact-music-industry-streaming
0
geplaatst: 31 augustus 2021, 13:37 uur
Als je alleen een geheel album wil beluisteren klik je toch gewoon op dat album?
Laat de rest links liggen..
0
Mssr Renard
geplaatst: 31 augustus 2021, 13:48 uur
Joshua68 schreef:
Als je alleen een geheel album wil beluisteren klik je toch gewoon op dat album?
Op dit moment vind ik het erg lastig om albums te zoeken. Er staan tig bootlegs in de discografiën. Daarbij kloppen de jaartallen vaak niet, dus is een album erg lastig te zoeken, en kloppen de artiestnamen ook vaak niet.
Spotify is nog een grotere rotzooi dan dat Last.fm vroeger was.
Als je dan de zoekfunctie gebruikt, krijg je fake-verzamelaars of playlists, en hetzelfde geldt voor de homepage. Deze staat vol met podcasts en playlists.
De bibliotheek is heel slecht raadpleegbaar, omdat je alleen op 'maker' (artiest?) of alfabetisch (album-naam) kunt filteren. Spotify is vast heel gebruikersvriendelijk voor de playlist- en losse songs-liefhebbers maar de album-liefhebber weet zich raad meer.
Ik zou graag een streaming-dienst zien, waarbij de artiestenpagina's alleen de officiele platen laat zien, deze op (juiste) chonologische volgorde rangschikt en geen bootlegs aanbiedt.
Ik hoopte dat iemand mij kon vertellen of Tidal aan deze wensen voldoet.
1
geplaatst: 31 augustus 2021, 13:54 uur
Ik zoek op artiest, vervolgens op discografie. Dan vindt ik meestal alles netjes op volgorde.
Die fakeverzamelaars, bootlegs, of wat het ook moge zijn zie ik ook steeds meer. Die storen mij ook en ik vraag me af hoe die er op komen/hoe het met rechten etc zit.
Die fakeverzamelaars, bootlegs, of wat het ook moge zijn zie ik ook steeds meer. Die storen mij ook en ik vraag me af hoe die er op komen/hoe het met rechten etc zit.
0
Mssr Renard
geplaatst: 31 augustus 2021, 14:07 uur
Joshua68 schreef:
Ik zoek op artiest, vervolgens op discografie. Dan vindt ik meestal alles netjes op volgorde.
Als je een artiest al kent, dan is de plaat nog wel te vinden, maar als je een artiest niet kent dan zijn die verkeerde jaartallen wel een probleem.
Probeer eens te zoeken op Eloy, dan zie je dat er seventies-platen van de band in 2000 zijn uitgekomen (storend, als je een nieuwe act wilt ontdekken).
Een ander storend voorbeeld is om in een act als Allman Brothers Band je weg te vinden. Ik weet waar ik moet zoeken, omdat ik de releases uit mijn hoofd ken, maar als ik een nieuwe artiest wil ontdekken en dit chronologisch wil aanpakken (met name artiesten die wat ouder zijn), dan is Spotify niet de manier.
Gelukkig hebben we dan Musicmeter en Discogs, waar de muzieknerds wel de juiste metadata hebben toegekend, als leidraad. Maar waarom is er geen redactie bij Spotify? Ze vangen geld van gebruikers én artiesten. Ze verrijken zich, maar bieden geen net platform.
En intussen verrijken ze zich ook nog eens met inkomsten van bootleg-labels.
1
geplaatst: 31 augustus 2021, 15:32 uur
Chronologie kan idd af en toe verwarrend zijn. Heeft denk ik vaak te maken met reissues/deluxe versies die (later) op ander label verschijnen.
A Love Supreme staat er in tig varianten op maar wel allemaal 1965.
Year of The Cat. 1991 en 2021 - luxe versie van dit jaar. Maar is van 1975..
Brother and Sisters: heruitgave 2013.. juiste jaar hoef ik jou niet te vertellen..
Gelukkig hebben we MusicMeter nog
Brother and Sisters: heruitgave 2013.. juiste jaar hoef ik jou niet te vertellen..

0
ohmusica
geplaatst: 31 augustus 2021, 15:45 uur
Al dat gemopper, Tidal en Spotify en anderen, het blijft toch een koopje, wat je voor je tientje of 20 eurotjes krijgt. Ook de meeste artiesten hoor ik niet mopperen of ze durven niet of hebben niet de keuze.
2
geplaatst: 31 augustus 2021, 15:53 uur
Joshua68 schreef:
Chronologie kan idd af en toe verwarrend zijn. Heeft denk ik vaak te maken met reissues/deluxe versies die (later) op ander label verschijnen.
Qua discografie is MuMe juist een relatieve ramp, t.o.v. discogs: onvolledigheid van oeuvres (geen 12"s, singles), inadequate metadatering (geen versioning), onjuist gebruik van aliases (check Miles Davis, Neil Young en nog vele anderen in al hun gedaanten), omgang met verschillende versies, geen sub-records (zie ook versioning).
Verwachten dat streaming service providers de metadatering - die bij de labels zelf vaak een huishouden van Jan Steen moest ondergaan - fiksen is uitermate naïef: zij 'verwerven' content, pleuren die op een server en willen die uitbaten om het geldkraantje te laten lopen. Een van de ergerlijkste dingen bij nwe releases (op Tidal) is dat een deel van de ikoontjes "contain no .mkv" dwz dat de link loos is.
Normalisatie en standaardisatie (van o.m. metadata) zou thuis moeten horen in een vroeg deel van het productie-traject, dwz bij de labels - en sterker nog eigenlijk in de studio. Dat deel van het proces heeft men nooit goed opgetuigd en de wrange vruchten kunnen we daarvan nog steeds plukken bij de talloze peperdure 'special edition boxes'.
0
Mssr Renard
geplaatst: 31 augustus 2021, 16:05 uur
Dat metadatering altijd al een ramp is, dat snap ik ook wel.
Maar dan mag ik er toch ook wel over mopperen?
Ja, Musicmeter is qua aliassing een regelrechte ramp. Ik probeer hier en daar het uit elkaar te trekken. En de quintets, quartets etc. goed in te voeren (zoals op de hoes staat). Ik ga zelfs zo ver dat ik 'the' soms weghaal, als de hoes het niet aangeeft zoals bij Outlaws en Allman Brothers Band.
Het gaat mij meer om (zoals Joshua68 opmerkt) om de chronologie. Ik ontdek graag bands/acts chronologisch. Maar misschien moet ik inderdaad niet mopperen. Ik hoopte in elk geval dat andere streaming-diensten het wat meer in orde hebben.
Maar dan mag ik er toch ook wel over mopperen?
Ja, Musicmeter is qua aliassing een regelrechte ramp. Ik probeer hier en daar het uit elkaar te trekken. En de quintets, quartets etc. goed in te voeren (zoals op de hoes staat). Ik ga zelfs zo ver dat ik 'the' soms weghaal, als de hoes het niet aangeeft zoals bij Outlaws en Allman Brothers Band.
Het gaat mij meer om (zoals Joshua68 opmerkt) om de chronologie. Ik ontdek graag bands/acts chronologisch. Maar misschien moet ik inderdaad niet mopperen. Ik hoopte in elk geval dat andere streaming-diensten het wat meer in orde hebben.
1
geplaatst: 31 augustus 2021, 19:35 uur
Ik ben tevreden met Tidal. Ik werk meestal met de zoekfunctie en selecteer favorieten. Voornamelijk albums. Die houd ik dan een tijdje aan. Zoekt wat makkelijker.
Beschrijvingen zijn gekoppeld aan Allmusic. Behoorlijke discografie.
Gewoon op proef proberen zou ik zeggen
.
Beschrijvingen zijn gekoppeld aan Allmusic. Behoorlijke discografie.
Gewoon op proef proberen zou ik zeggen
.
0
geplaatst: 31 augustus 2021, 23:11 uur
Sinds een paar weken heb ik BluOS en daarbij Qobuz genomen. Het is nog een beetje wennen, maar voor reguliere albums vind ik het prima. Ook qua geluid.
0
Mssr Renard
geplaatst: 16 oktober 2023, 15:35 uur
Ik zat bij Soundcloud en werd er een beetje kriegel van.
Soundcloud is met name gericht op nieuwe artiesten die dan hun nieuwste songs (gratis) uploaden. En zodoende staat het dus helemaal vol met artiesten met dezelfde naam, en zijn discografieen een ramp. Ook staan er maar heel weinig albums op en met name oude muziek ontbreekt totaal.
Ik wil geen Spotify dus heb mijn oor laten vallen op Tidal, omdat deze (schijnt) ook beter uit te betalen aan artiesten.
Ik heb nu een trial-abonnement genomen en gelijk maar een plaat van McCoy Tyner opgezet. En dit klinkt wel erg goed hoor.
Soundcloud is met name gericht op nieuwe artiesten die dan hun nieuwste songs (gratis) uploaden. En zodoende staat het dus helemaal vol met artiesten met dezelfde naam, en zijn discografieen een ramp. Ook staan er maar heel weinig albums op en met name oude muziek ontbreekt totaal.
Ik wil geen Spotify dus heb mijn oor laten vallen op Tidal, omdat deze (schijnt) ook beter uit te betalen aan artiesten.
Ik heb nu een trial-abonnement genomen en gelijk maar een plaat van McCoy Tyner opgezet. En dit klinkt wel erg goed hoor.
1
geplaatst: 16 oktober 2023, 18:39 uur
Mssr Renard schreef:
Welk abonnement heb je precies, ik had laatst het 9,99 (hifi) abo. van Tidal weer eens voor een maandje geprobeerd , er waren ook plus abonnementen van 14 en 19?
Ik dacht aanvankelijk dat het geluid iets beter was, maar later vond ik het verschil met Spotify te verwaarlozen. Ik wacht op Spot-hifi. Het beter uitbetalen aan de muziekmakers snap ik wel.
* denotes required fields.