The Rolling Stones - Totally Stripped (2020)

Alternatieve titel: Live at the Paradiso Amsterdam 1995

Label: Eagle Rock

1. Not Fade Away (3:22)
  2. It's All Over Now (3:49)
  3. Live with Me (4:19)
  4. Let It Bleed (5:06)
  5. The Spider and the Fly (3:43)
  6. Beast of Burden (5:04)
  7. Angie (4:09)
  8. Wild Horses (5:20)
  9. Sweet Virginia (4:40)
  10. Dead Flowers (4:49)
  11. Shine a Light (5:05)
  12. Like a Rolling Stone (5:59)
  13. Connection (6:26)
  14. Slipping Away (5:51)
  15. The Worst (2:31)
  16. Gimme Shelter (6:44)
  17. All Down the Line (4:26)
  18. Respectable (2:51)
  19. Rip This Joint (2:56)
  20. Street Fighting Man (4:37)
avatar van Tozifra
"Verschijnt op 180 grams oranje dubbel vinyl in een zeer gelimiteerde oplage van 3000 stuks"
Zie: The Rolling Stones: Live At Paradiso Amsterdam 1995 | Blues Magazine - bluesmagazine.nl

avatar van Funky Bookie
Het volledige concert is toch wel prettig. Intieme setting met Jagger in topvorm.

avatar van lennon
De dvd in de totally stripped deluxe is al een feest.

Op audio een welkome toevoeging. Wat een leuke tour was dit. De stones een beetje terug naar hun roots. En ze laten horen dat ze daar heel goed in zijn.

Het spel plezier spat van deze opnames af.

Niet alleen Jagger in topvorm, maar de hele band.

avatar van Thunderball
Tozifra schreef:

Sterker nog:
is al ruim een week uit en -wanneer je de verschillende sites moet geloven- al meteen uitverkocht (al is er nog een beperkte oplage in een aantal winkels te verkrijgen).

Mooie uitgave inderdaad, echt een hebbedingetje. Stones goed opdreef met een werkelijke droom setlist. Persoonlijk had ik wel liever het andere Paradiso concert gehad, omdat we deze natuurlijk al hadden op blu ray.

Op ebay wordt er al tussen de 100 en 350 (!) euro voor gevraagd. De menselijke hebberigheid op zijn slechtst.

PS: We hebben hier nu wel twee Stones albums met dezelfde titel.

avatar van VDB79

PS: We hebben hier nu wel twee Stones albums met dezelfde titel.

Maar wel met verschil in de alternatieve titel en jaar van release. En het is geen bootleg dus wat mij betreft gerechtvaardigd om hem toe te voegen als officiele release.

VDB79 schreef:

En het is ook nog eens een officiële Rolling Stones release, eigenlijk ten behoeven van de Unzipped tentoonstelling in het Groninger Museum. Oplage was 3.000 exemplaren.

Ik ben trouwens naar de tentoonstelling geweest, voor het museum weer dicht moest vanwege corona. Als het straks weer open kan, is het echt een aanrader. Zeker de eerste helft van de tentoonstelling beneden. Bowie Is (was ook in Groningen) gaf ik 5*, maar Unzipped toch zeker ook 4*.

avatar van iggy
Erg geslaagde live plaat van de mannen. Een setlist waar werkelijk helemaal nix op aan te merken is. De band is in bloedvorm. Jagger zingt er prachtig op. The Stones hebben er hoorbaar zin in. En dan druipt de klasse ervan af. Van a tot z genieten dus.

Ligt in de winkel vh Groninger museum als onderdeel van de Unzipped tentoonstelling die daar loopt tot januari 2024. Daar dus gescoord, zeer blij mee!

Brumble schreef:

En ook weer verkrijgbaar bij Plato.

Nu weer 3000 stuks, dus nog steeds wel gelimiteerd, maar iets minder... alleen was de 1e van Eagle records, en deze niet begreep ik.

lennon schreef:
.... alleen was de 1e van Eagle records, en deze niet begreep ik.

Even gekekeken: Promotone BV dat eigendom is vd Stones en in Nederland gevestigd is om belastingtechnische redenen zie ik op Wikipedia.

avatar van haythijs
Gimme Shelter, Mick en Lisa….zooooo waanzinnig gaaf hier!

lennon schreef:

En ook weer verkrijgbaar bij Plato.

Wat heb ik een moeite gedaan om die eerste persing te krijgen. Brengen ze het opnieuw uit...

Wel leuk voor iedereen die 'm nog niet had, maar limited is een aan erosie onderhevig begrip aan het worden.

west schreef:

6000 wereldwijd is nog steeds redelijk gelimiteerd vind ik.

avatar van Savant
west schreef:

They fuck you at the driveway (Leo Getz)

avatar van Dirruk
Bij de eerste release greep ik er helaas naast. Nu direct aangeschaft toen ik deze heruitgave weer zag. Erg blij met deze plaat. Toch wel een speciale voor de Stones fans uit Nederland, lijkt me.

Boeiende setlist en hierop vindt u de beste versie ooit van Gimme Shelter.