The Weather Station - Ignorance (2021)

Canada
Folk
Label: Fat Possum

1. Robber (5:20)
  2. Atlantic (3:53)
  3. Tried to Tell You (3:38)
  4. Parking Lot (4:06)
  5. Loss (3:36)
  6. Separated (3:24)
  7. Wear (3:18)
  8. Trust (5:00)
  9. Heart (3:47)
  10. Subdivisions (4:40)
avatar van Fathead
Vervelende plaat, maar ik houd dan ook niet van Fleetwood Mac.

avatar van philtuper
Fathead schreef:
Vervelende plaat, maar ik houd dan ook niet van Fleetwood Mac.
Aan de crack gezeten toen je deze reactie plaatste? Heeft niks met Fleetwood Mac te doen en het enige vervelende is die onzinnige non-reactie van je.

philtuper schreef:
Nou, nou, een beetje beschaafd reageren mag ook wel. Ik zeg alleen dat ik vind dat dit op Fleetwood Mac vind lijken en dat is een band waar ik niets mee heb. Onnodige tackle op de benen...

avatar van philtuper
Fathead schreef:
Niet alles te serieus nemen Fathead. Als je zo'n linksbuiten opmerking maakt kun je ook een tackle verwachten. Maar ik zeg niet op de benen dus schwalbe deze reactie van je.

On topic: Ik zou graag een iets meer inhoudelijke reactie zien. Wat maakt deze plaat vervelend? Ik vind vervelend een raar woord in deze. En Fleetwood Mac hoor ik zelf nergens terwijl ik toch graag een Fleetwood Mac plaat mag opzetten.

Let's shake hands after the match.

philtuper schreef:

Let's shake hands after the match.

Gelijk heb je! Ik zal hem binnenkort weer eens een kans geven.

avatar van Chameleon Day
Robber = Hapiness Is Easy. Overduidelijk. Kan geen toeval zijn.

avatar van ohmusica
Er zijn maar weinig aan nieuwe platen in dit genre die mij van a tot z kunnen boeien. Gedegen en consistent.

avatar van strandsmurf
Ik hoor ook Fleetwood Mac. Maar dat vind ik eerder een compliment voor deze heerlijke plaat

avatar van Film Pegasus
Niet echt mijn ding dit. Het album werd vooral geprezen vanwege de lyrics, maar die komen toch niet helemaal tot hun recht. De nummers kennen weinig variatie en al snel zit er toch wat verveling in het album. Eentje die snel in vergeethoek geraakt vrees ik...

avatar van Poles Apart
De verrassende winnaar van de titel Album of the Year 2021 in het Britse muziekblad UNCUT, het album hield platen van respectievelijk Floating Points & Pharoah Sanders en Nick Cave & Warren Ellis achter zich.

avatar van aerobag
Poles Apart schreef:

Damn, die 'best of' lijstjes droppen ook steeds eerder hé? Ik heb de winterjas nog niet eens fatsoenlijk uit de kast gehaald en de 1ste zwarte pieten discussie nog niet eens gehoord

avatar van dix
dix
Poles Apart schreef:

Maar het leukste nieuws is natuurlijk dat we hiermee het eerste lijstje van 2021 te pakken hebben

avatar van Chungking
Ook in De Standaard haalde deze plaat de eindejaarslijstjes. Joni Mitchell met Fleetwood Mac als ritmesectie was de omschrijving, en daar is wel wat van aan.
Ik hou er wel van, aangename verrassing!

Merkwaardige productie. Ik moet ook sterk aan Fleetwood Mac denken. Ik weet niet zeker of ik de plaat nou 'gedegen maar vreselijk middle of the road' moet vinden of dat ik hem stiekem gewoon lekker vind. De plaat is zo droog opgenomen dat dat aan de ene kant me ergert, maar aan de andere kant klinkt het wel lekker. (Fleetwood Mac dus). Lekkere plaat voor in de auto. Maar die heb ik niet.

avatar van Minneapolis
De eerste 2 nummers zijn geweldig (en doen mij in niks aan het gewaardeerde bandje Fleetwood Mac denken). Helaas wordt deze broeierige jazzy stijl stijl daarna niet voortgezet, anders was het één van mijn jaar favorieten geweest.
@de kenners van dit weer station; zijn die nummers een stijlbreuk met hun eerdere werk, of hebben jullie nog tips voor meer van dit?

avatar van Mjuman
Geen idee uit welk lijstje ik dit heb opgepikt, maar heb het meermaals via Tidal aangeslingerd. Regelmatig met instemming van mijn lief.

Uiteindelijk bedacht dat dit een gewaardeerd Valentijnscadeau zou zijn en dat was het ook. En de reguliere snicksnackare hier - check Bonusfamiljen - heeft me niet het bos in gestuurd. Alhoewel ik in een enkel nummer (of misschien wel twee) een Fleetwood Mac-achtige melodie hoorde (uit de tijd van Rihannon e.d.) nam de warme stem van de zangeres dat dwaalspoor rap weg.

Dit is gewoon een fijne plaat voor quality time, in de loop van de avond. Wobble'n met SHERELLE (op de hoofdtelefoon) kan op een ander moment