Evanescence - The Bitter Truth (2021)

Label: BMG

1. Artifact / The Turn (2:26)
  2. Broken Pieces Shine (3:50)
  3. The Game Is Over (4:22)
  4. Yeah Right (3:30)
  5. Feeding the Dark (4:14)
  6. Wasted on You (4:24)
  7. Better Without You (4:05)
  8. Use My Voice (4:02)
  9. Take Cover (3:14)
  10. Far from Heaven (4:57)
  11. Part of Me (3:58)
  12. Blind Belief (4:14)
avatar van james_cameron
Bepaald geen productieve band, met slechts vijf albums in ongeveer twintig jaar tijd, maar wanneer men dan eindelijk weer eens iets uitbrengt is het doorgaans gelukkig wel de moeite waard. Ook ditmaal is het songmateriaal direct pakkend en meeslepend, met zangeres Amy Lee uitstekend bij stem. Feitelijk kent het album geen missers; de enige klacht die ik heb is dat het gitaarwerk wel wat zwaarder had mogen klinken. En o ja, de drums klinken een beetje hol. Verder weinig mis mee.

Iets wat te hoge verwachtingen en dat maakt dit album niet slecht maar dus ook niet direct goed, het klinkt teveel hetzelfde, ik mis bijvoorbeeld een mooie ballad maar ook echt een nummer die de beuk erin gooit.

De stem van Amy blijft natuurlijk prettig om naar te luisteren, dat staat als een huis