Todd La Torre - Rejoice in the Suffering (2021)

Label: Rat Pak

1. Dogmata (3:31)
  2. Pretenders (4:10)
  3. Hellbound and Down (3:39)
  4. Darkened Majesty (4:07)
  5. Crossroads to Insanity (5:07)
  6. Critical Cynic (3:55)
  7. Rejoice in the Suffering (4:35)
  8. Vexed (5:52)
  9. Vanguards of the Dawn Wall (3:39)
  10. Apology (6:00)
  11. Fractured * (3:50)
  12. Set It Off * (4:05)
  13. One by One * (5:56)
avatar van namsaap
Op voorhand leek me dit een interessante release, maar na beluistering valt dit album me flink tegen. De nummers zijn weinig opzienbarend en de eendimensionale productie draagt niet bij aan het luisterplezier. Todd La Torre zingt prima en neemt wat meer ruimte om de Geoff Tate-imitatie achterwege te laten. Dat resulteert erin dat hij wat vaker als Bruce Dickinson en Rob Halford klinkt.

avatar van james_cameron
Sterk solowerk van Queensrÿche-zanger La Torre, die hier een stuk steviger uit de hoek komt. De felle, enigzins retro metal klinkt als een energieke kruising tussen Annihilator en Fight, met zanglijnen die herhaaldelijk richting Rob Halford, Bruce Dickinson en (uiteraard) Geoff Tate neigen. Het overwegend lekker uptempo songmateriaal steekt over de hele linie goed in elkaar en zelfs de powerballads zijn best oké, alhoewel alles door de wat kale en vlakke produktie op gegeven moment wel op elkaar gaat lijken. Neemt niet weg dat het album de volle speelduur de aandacht vast weet te houden. Vooral het gitaarwerk is heerlijk vet.