Dinosaur Jr. - Green Mind (1991)

Label: Blanco Y Negro

1. The Wagon (4:54)
  2. Puke + Cry (4:27)
  3. Blowing It (2:44)
  4. I Live for That Look (1:56)
  5. Flying Cloud (2:35)
  6. How'd You Pin That One on Me (4:24)
  7. Water (5:38)
  8. Muck (4:15)
  9. Thumb (5:38)
  10. Green Mind (4:56)
Ondanks een handvol sterke songs (vooral Water vind ik mooi) op 'Green Mind', toch een mindere plaat van Dinosaur jr. Lou Barlow was al de band uitgeschopt en dit is voornamelijk een J Mascis-plaat. 'Where you been' vind ik beter om te zwijgen over het meesterlijke 'You're living all over me'. 3*

avatar van UmmaGumma 44
Ik ken alleen het album Where you been, dat ik onlangs weer eens een keer uit de platenkast heb getrokken... ik ga eens op zoek naar de andere albums... ben wel benieuwd hoe die klinken!

'You're living all over me' en 'Bug' zijn fantastische albums en toch even wat anders dan 'Where you been': meer noisy, een beetje lo-fi, punkier en experimenteler dan het het wat classic-rock-achtige (maar daardoor zeker niet slechte!) 'Where you been'.

Heb ze nog gezien vorige week, knetterhard! dit is toch wel een goede plaat!

avatar van Lexicon Devil
Heerlijk album! Met dit album maakte ik kennis met de band. Overtuigen deed het mij absoluut niet in de eerste keren toen ik het beluisterde maar naar mate de tijd vorderde krijg ik bij het opzetten van deze plaat kippevel.Het heerlijke vriendelijk geluid zonder slap/saai te klinken. The Wagon staat bij mijn favoriete nummers allertijden ergens in de top.....dat zeker.

avatar van Schizophrenia
Ik vind dit ook een geweldig album, alleen dit is echt weer easy listening! Het grijpt je meteen bij een van de eerste luisterbeurten. Heel erg diepgaand is dit dan ook niet maar daarom zeker niet minder vet.
Lekker mee brullen op deze nummers met een zonnetje bij is dan ook mijn advies

avatar van dj maus
Het luistert lekker weg, maar gemiddeld toch een zwak album voor Mascis-begrippen. De meeste nummers blijven niet echt hangen.

The Wagon en het rijtje 4, 5, 6 vind ik nog best aardig.

avatar van Ducoz
leuk plaatje, flying cloud is egt een afschuwelijk nummer, die skip ik altijd maar gauw...

avatar van Schizophrenia
dj maus schreef:

The Wagon en het rijtje 4, 5, 6 vind ik nog best aardig.

En natuurlijk blijft nummer 9 het allermooiste van deze plaat!

avatar van Hanszel
Was geloof ik mijn eerste kennismaking met de jonge Dino (of WYB), daarom vind ik 'm een van de beste, zoniet de beste (en anders WYB).
Het is een fijne plaat. Inderdaad luistert het lekker weg, maar ook goeie teksten, en machtig gitaarspel.
Nummer 9 (Thumb) mooiste? Naar mijn mening is dat nummer 7 (Water). Echt mooi, en diepere tekst dan je zou denken. Is 'water' een metafoor voor drugs?....

avatar van likeahurricane
J Mascis speelde oude Dinosaur JR nummers in de melkweg

The Wagon

avatar van Ernie
Dit is in mijn ogen ook een mindere worp van hen . Zeker het zwakkere broertje in mijn Dinosaur jr collectie die nog You're living all over me, Bug, Where You Been en Beyond bevat Lang geleden dat ik hem gehoord heb maar weet wel dat de eerste 2 nummers goed waren maar daarna wist ie mij niet meer te boeien. Ik vraag mij dus af wrm hier een 3.5* staat van mij? Met nieuw werk in het vooruitzicht ga ik eens een dino- marathon houden vanavond dus hopelijk valt ie goed na zeker 2 jaar niet gehoord te hebben....

avatar van XtReM3 SkILLz
Ik heb niks met roken, maar vind het wel een vette cover haha

avatar van wendyvortex
XtReM3 SkILLz schreef:
Ik heb niks met roken, maar vind het wel een vette cover haha

Joseph Szabo

avatar van frolunda
Het titelnummer,the Wagon,Puke + cry en How'd You Pin That One on Me zijn absoluut top.De rest haalt dat niveau weliswaar niet maar door de voldoende afwisseling zijn het ook geen dissonanten.
Een goede subtopper in hun oeuvre.