Can - Peel Sessions (1995)

Duitsland
Rock / Avant-Garde
Label: Strange Fruit

1. Up the Bakerloo Line with Anne (18:49)
  2. Return to BB City (8:26)
  3. Tape Kebab (8:58)
  4. Tony Wanna Go (14:31)
  5. Geheim (Half Past One) (6:42)
  6. Mighty Girl (8:41)
avatar van schizodeclown
Zijn de songs hier helemaal uit het niets in 1 keer geimproviseerd ?
Of is het gespeeld vanuit een thema per song?

avatar van John Doe
Ik neem aan dat de nummers wel klaarlagen. Voor die Peel sessies werd altijd een dag uitgetrokken om (meestal niet eerder uitgebracht) materiaal op te nemen en af te mixen om dit vervolgens in de radio-zendtijd van John Peel uit te zenden en geregeld werd het daarna op CD/LP uitgebracht. De Peel sessie nummers hebben door de snelle opnamen vaak een gevoel dat tussen live en studio opname inzit.

avatar van schizodeclown
Dus dit zijn gewoon nummers,ook gewoon uit improvisaties gehaald ipv improvisaties zelf.
In Up The Bakerloo Line With Anne,van 15:43 tot 16:20 vind ik trouwens 1 van de sterkste stukjes ooit uit de muzikale geschiedenis, briljant!

die cover

avatar van hpdewin
Waar kun je deze nog kopen?

Benno
Moeilijk te kopen, user Toon1 heeft deze hier op deze site eens aangeboden voor 120 euro. Maar deze CD heb ik ook wel voor een veel hoger bedrag van eigenaar zien wisselen.

avatar van hpdewin
Oke bedankt. zoveel geld heb ik er nog niet voor over

avatar van Paap_Floyd
120 is waanzin . Ik heb deze voor 25 euro via eBay. Je moet natuurlijk wel geluk hebben.

avatar van hawkins
Nu ook op vinyl te verkrijgen, hulde hulde!!

avatar van Paap_Floyd
Hulde Shit jij hebt een mooie top 10 momenteel. Toevallig genoeg heb ik net Pärson Sound opstaan. Onwerkelijk dat dit eind jaren 60 is.

avatar van hawkins
Dank! Pärson Sound en Can zijn het bewijs dat teletijdmachines in de toekomst nog worden uitgevonden.

avatar van hpdewin
Op de platenbeurs heb ik 'Moonshake' gevonden! Hier staan de eerste 4 nummers op van deze. Heel blij mee, juist deze nummers wil ik uit mijn platenspeler laten komen! Ik zal de verzamelaar snel toevoegen tenzij een van jullie mij voor is

avatar van Toon1
Benno schreef:

Ik heb deze uiteindelijk voor maar 35 euro verkocht geloof ik. 120 euro was inderdaad wat te hoog, maar ik heb deze CD ook wel eens voor 250-300 gezien.

hawkins schreef:
Nu ook op vinyl te verkrijgen, hulde hulde!!

Kijk, dat is nog eens goed nieuws

avatar van Chronos85
4,5*, fantastische krautrock die niet onderdoet voor de 'reguliere' platen van Can. Tape Kebab (in mijn playlist heet het overigens Kebap met een p, zo staat het ook op Lastfm vermeld) springt er momenteel bovenuit, met futuristisch aandoende gitaartapijtjes van Michael Karoli.

avatar van hawkins
Da's mooi fout dan: klik

avatar van Chronos85
Ja, bij Lastfm staat er ook een verkeerde hoes afgebeeld...

Up the Bakerloo Line with Anne

avatar van schizodeclown
Verhoogd naar 5*. Wat hadden deze mannen een eindeloze stroom creativiteit zeg.