Alkerdeel - Slonk (2021)

2. Eirde (5:29)
  3. Zop (9:11)
  4. Trok (8:46)
avatar van Mindscapes
Vuur, aarde, water & lucht voor de niet-Zomergemnaren

avatar van Edwynn
Als je een grote ketel had en dat volpropte met sludge, punk, post- en blackmetal. Als je dat dan even flink roerde en er vervolgens nog even gauw een dampende bolus overheen drapeerde en dat dan aan de kook brengt op een abachtelijk knapperend houtskoolvuurtje. Dan kom je wel een beetje in de buurt van de tastbare equivalent van het geluid dat Alkerdeel je op Slonk presenteert. Het gaat van de slepende dramastukken van Amenra tot de vunzige uitspattingen van Darkthrone en klinkt binnen al die uithoeken verrassend coherent.

Alkerdeel lijkt zichzelf niet heel serieus te nemen maar de muziek is dat verder wel degelijk. Dynamisch, meeslepend en ruig. Geen gepolijst geluid en geen verdere fratsen. Daarnaast klinkt het ook nog eens alsof het allemaal in één take is opgenomen. De live-feel is daarmee optimaal aanwezig. De haas op de hoes is mij wat te vrolijk dus ik had het daarom maar zo over kunnen slaan ware het niet dat ik getipt werd om toch de slag te slaan. Knappe plaat hoor.

avatar van Johnny Marr
Damn, redelijk hard weggeblazen door deze. Wat een heerlijke pot duistere herrie.

avatar van oogsttijd
Edwynn schreef:

Klopt! Al hun platen zijn in een take opgenomen. Naar eigen zeggen duurt het langer te kiezen waar te eten na de opnames.