Lucinda Williams - Lu's Jukebox Vol. 3 (2020)

Alternatieve titel: Bob's Back Pages: A Night of Bob Dylan Songs

geen stemmen

Rock / Blues
Label: Highway 20

1. It Takes a Lot to Laugh, It Takes a Train to Cry (5:47)
  2. Everything Is Broken (3:31)
  3. Political World (8:20)
  4. Man of Peace (6:39)
  5. Not Dark Yet (4:44)
  6. Meet Me in the Morning (5:17)
  7. Blind Willie McTell (5:23)
  8. Tryin' to Get to Heaven (5:06)
  9. Queen Jane Approximately (5:09)
  10. Idiot Wind (7:43)
  11. Make You Feel My Love (4:26)
avatar van teus
Deze vol 3 lijkt me voorlopig het meest interessant
Bewerkingen van Dylan zijn vaak ook mooi
Ben benieuwd naar bv haar versie van Blind Willie McTell

avatar van nlkink
Speak for yourself, teus , want ik ben ook zeer geïnteresseerd in Volumes 1, 2 en 6! Mooi dat de hoesontwerpen ook in de stijl van de beoogde artiesten zijn gemaakt. Eigenlijk is het kerstalbum voor mij de meest oninteressante optie, al geef ik meteen toe dat een artiest als Lucinda Williams er nog mee weg kan komen.
Eigenlijk hoop ik dat ze ooit gebundeld in een box verschijnen, net als het fraaie coverproject Under The Covers van Matthew Sweet & Susanna Hoffs.

avatar van heicro
Historisch gezien werden Dylan covers soms klassiekers...denk aan Mr. Tambourine Man van The Byrds en All Along The Watchtower van Jimi Hendrix. Ik kan er nog wel een paar noemen, maar haar vertolking van 'Queen Jane Approximately' hoort wat mij betreft ook in het rijtje thuis.

De overige nummers zijn klinken op het eerste gehoor redelijk goed tot goed. Mijn beoordeling komt later.

avatar van AbleMable
Ik ben vooral in deel 2, deze en deel 4 geïnteresseerd.