Ulrich Schnauss - No Further Ahead Than Tomorrow (2020)

Duitsland
Electronic
Label: Scripted Realities

1. Melts Into Air (6:27)
  2. Love Grows Out of Thin Air (5:29)
  3. The Magic in You (5:43)
  4. Thoughtless Motion (5:24)
  5. No Further Ahead Than Today (6:04)
  6. Wait for Me (5:07)
  7. New Day Starts at Dawn (5:19)
  8. Water Under the Bridge (5:12)
  9. Negative Sunrise (4:36)
  10. Illusory Sun (5:29)
BrotherJohn
Een heruitgave van No Further Ahead Than Today (2016). Op discogs is dit gewoon als een van de versies van No Further Ahead Than Today opgenomen. Er staat één track op (Water Under the Bridge) die niet op de 2016-uitgave staat. De nummers zijn in een iets ander jasje gestoken zo te horen, niet alleen remastered maar ook een beetje reworked. Wat mij betreft te weinig om het als los regulier album in de discografie te beschouwen.

avatar van trebremmit
Als een album opnieuw is opgenomen mag het er gewoon op. Zie ook de redux uitgaven van Monster Magnet.
Ik denk wel dat het dan onder verzamel nieuw moet staan en niet als regulier album.

avatar van WhoAmI
WhoAmI (crew)
Op ULRICH SCHNAUSS - No Further Ahead Than Tomorrow - Boomkat staat dat dit inderdaad allemaal heropnames betreft, "hoe het eigenlijk zou moeten klinken". Ook staat op iTunes achter elk nummer "2019 Version".
Dit is te vergelijken met Mike Oldfield - Tubular Bells 2003 (2003), de heropname van Mike Oldfields Tubular Bells, waarvan hij ook beweert dat het "zo zou moeten klinken".
In Oldfields discografie is het een regulier album op MuMe. En dat lijkt ook te kloppen volgens de Wiki.
Op Type album - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl staat immers bij type "Normaal" het volgende:

"Normaal: een regulier album; een heropgenomen versie van een al bestaand album; een album met heropgenomen nummers in de studio (ook verzamelaars met re-recordings vallen hieronder);"

Dus zelfs de redux-uitgaven van Monster Magnet die je noemde, trebremmit, schijnen hieronder dan te vallen: dat zijn de "verzamelaars met re-recordings" die eronder vallen.

avatar van trebremmit
Ok, dat is dan sinds kort aangepast? Maar goed, dan weet ik dat ook weer.

avatar van WhoAmI
WhoAmI (crew)
Ik zou het niet weten, thebremmit! Maar het zou goed kunnen, hoor!
Voor beide types valt veel te zeggen, en je redenering lijkt me ook wel logischer. Ik houd voor nu gewoon de (huidige versie van de) Wiki aan
Bedankt voor het meedenken!