Conway the Machine & Big Ghost Ltd - If It Bleeds It Can Be Killed (2021)

Label: De Rap Winkel

1. Commencement (1:54)
  2. J Batters (2:53)
  3. Way We Move (3:14)

met Shots

4. Kill All Rats (3:37)

met Ransom en Rome Streetz

5. Toast (2:55)
  6. Losses to Blessings (3:21)
  7. Highly Praised (3:15)

Album cover wederom door Silky & Smooth

avatar van Arrie
Lekker bezig Jelle!

avatar van jordidj1
Vorige Conway was vet. Heb alle vertrouwen in deze!

avatar van overmars89
jordidj1 schreef:
Vorige Conway was vet. Heb alle vertrouwen in deze!

Sowieso! Met Big Ghost achter de knoppen kan dit niet fout gaan!

avatar van Nr.4
Vind deze gruwelijk hard. Gisteren gelijk besteld, eindelijk een keer genoeg exemplaren om gewoon te kunnen bestellen. Het enige is dat die gast zoveel dropt dat ik zijn releases allemaal niet meer rustig kan beluisteren en zin kan krijgen in iets nieuws. Maar goed, die strategie werkt op zich ook. J Batters

avatar van overmars89
Conway, The Emotional of the bunch! Van alle Griselda leden komen de teksten en de emoties van hem toch het hardst binnen. Dit mini album zet ik toch ook weer met alle liefde op en dat komt ook weer door de heerlijke smooth producties van Big Ghost!

avatar van Johnny Marr
Toast is het hoogtepunt.

avatar van jordidj1
Johnny Marr schreef:
Toast is het hoogtepunt.

Then I guess it’s time for us to have a toast

Arrie schreef:
Lekker bezig Jelle!

Thanks! Ik weet zelf nog niet echt wat ik van het album vind. Het album wordt wederom gedragen door Big Ghost. Alleen is de sfeer wat kalmer en minder luid t.o.v. NOMTW waardoor Conway, met zijn uitgekauwde teksten, automatisch nog meer naar de voorgrond treedt. Ondanks dat vind ik de sfeer wel weer heel fijn en zelfs verrassend.

Nr.4 schreef:

Wel de regular edition hoop ik?

avatar van Nr.4
Silky & Smooth schreef:

Wel de regular edition hoop ik?

Haha, zeker. Vetste cover en goedkoopste dacht ik.

avatar van Silky & Smooth
Toch maar 4 sterren. Zolang ik de teksten van Conway niet naast zijn vorige werk leg is hij echt prima te pruimen en als geheel is het consistenter dan de voorganger. Lekker album!

avatar van Yestsida
Minder dan verwacht.

Conway blijft natuurlijk een geweldige rapper om naar te luisteren en tekstueel ook een talent. Feilloos rapt hij over de producties van Big Ghost en persoonlijk vind ik hem ook een fijne stem hebben.
Vorig jaar hadden we natuurlijk hun eerste collaboratieproject, No One Mourns the Wicked, gekregen. Dat viel beter in de smaak bij mij persoonlijk en klinkt als een beter en meer gefocust geheel.

De grootste reden dat ik dit toch een tikje minder vind dan de voorganger zijn de producties van Big Ghost. De nadrukkelijk aanwezige samples op nummers Way We Move, Highly Praised, Sons of Kings (in mindere maten) en Forever Ago beginnen me per luisterbeurt meer te irriteren om eerlijk te zijn. Gelukkig blijft Conway wel uitermate consequent.

Ransom en Knowledge the Pirate leveren toffe gastbijdrages. Rome Streetz levert ook een goede strofe af maar niets speciaals, hetzelfde geldt voor de scratches van D-Styles. Zo'n bijdrage van Shots is dan weer volledig inwisselbaar.

Toch een teleurstelling vergeleken met het vorige collaboratiealbum (en Griselda Ghost). Over het algemeen klinkt het nog steeds goed maar het heeft toch meerdere minpunten dan ik gewend ben van een Conway-project.