Kevin Drew - Spirit If... (2007)

Alternatieve titel: Broken Social Scene Presents: Kevin Drew

Canada
Label: Arts & Crafts

1. Farewell to the Pressure Kids (3:19)
  2. Tbtf (0:46)
  3. F-ked Up Kid (6:12)
  4. Safety Bricks (6:22)
  5. Lucky Ones (4:24)
  6. Broke Me Up (6:44)
  7. Gang Bang Suicide (4:27)
  8. Frightening Lives (5:09)
  9. Underneath the Skin (3:51)
  10. Big Love (5:49)
  11. Backed Out on The... (4:16)
  12. Aging Faces / Losing Places (4:31)
  13. Bodhi Sappy Weekend (4:29)
  14. When It Begins (5:03)
leuk

avatar van nevyn
Ja, wat een geweldig jaar. Nieuwe CocoRosie, nieuwe Iron & Wine, nieuwe Modest Mouse, nieuwe Animal Collective, nieuwe Doveman komt er nog aan meen ik, nieuwe Devendra, nieuwe Panda Bear. Noem maar op. Veel van m'n favoriete artiesten in ieder geval. En hier nu, Broken Social Scene. Of Kevin Drew van Broken Social Scene. De andere solo-projectjes van de leden van BSS zijn allemaal heel anders dan het gezamenlijke project. Country en poppy-er. Dit is het eerste album dat echt mijn gevoel bij Broken Social Scene echt terugbrengt. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik ook grooot fan ben van de anderen.

"Broken Social Scene presents:" is hier dan ook erg op z'n plaats. Het is allemaal wat minder chaotisch en wat liever misschien. Minder drukte, minder lawaai. Fijne geluidjes wisselen met toffe gitaartjes. Alien-bubble-geluidjes, piepjes, noem maar op, het is er. Jammer dat ik niet goed kan uitdrukken wat ik hier nou zo geweldig aan vind, zou het graag willen. Ik word er in ieder geval erg vrolijk van .

4*, met kans op meer, uiteraard

En laat die Europese tour maar komen jongens! Of join Feist aankomende vrijdag bij haar concert!

avatar van remmer
staat nu op luisterpaal !
ik ben benieuwd ...

avatar van nevyn
Oeh, ik lees net dat dit de eerste is in een hele serie 'Broken Social Scene presents:...' Volgende mogen we verwachten begin volgend jaar

avatar van remmer
ik vind het totnogtoe echt fantastisch !
beetje nonchalant pijnlijk gezang op de achtergrond, een ecclectische geluidsband daarover (drumcomputers, losgeslagen gitaren, trompetjes, ...). Het is niets nieuws, het lijkt sterk op vorig werk van BSS, maar het is zoooo verslavend...
Ik denk dat ik me deze aanschaf

avatar van Osiris Apis
Mooi , lijkt idd veel op Broken Social Scene. Iets rustiger en het electronische invloeden in het midden is ook tof.
Vooral het eerste gedeelte van het album vind ik sterk. Maar misschien wordt dat gevoel gecreëerd, doordat ik hem nu 1,5x heb geluisterd (en het 2e gedeelte dus 1x).

avatar van we tigers
ik vond You forgot it in people helemaal geweldig, maar wat daarna kwam deed me helemaal niets. Dit schijfje zorgt ervoor dat ik weer terug denk aan YFIIP en dan wel in positieve zin. Wat rustiger en minder op het randje dan eerder genoemd album, maar wel erg lekker.
Knap hoe een nonchalant begonnen liedje kan uitmonden in euforie.

avatar van itchy
Dit album komt inderdaad qua geluid erg dicht bij You Forgot it in People. Toch vind ik niet elk nummer even overtuigend. De sterkere nummers hadden zo op voorgenoemde plaat gepast, maar helaas staan er ook meer dan een paar op die me weinig tot niks doen met het mega-irritante Gang Bang Suicide voorop. Voorlopg 3.5*

avatar van korenbloem
Deze plaat eigenlijk een beteje in de vergeet me niet hoek gedrukt, omdat er veel tegelijk uitkwam met deze plaat, deze even apart gezet, maar moet bekennen dat het wel erg lekker klinkt

avatar van blur8
Kevin Maakt een goede sprong vooruit ten opzichte van Broken Social Scene. Dat project heeft toch te veel vage moeilijkdoenerij-song opgeleverd. Spirit If... is veel beluisterbaarder en consistenter.
De nummers 2 t/m 6 zijn zeer geslaagd en gaan op de MP3, in de buurt van de beste Eels-songs.

avatar van neyonn
Toch wel een sterk album, de eerste weken na de eerste luisterbeurt had ik weinig aandacht voor de 2e helft van het album maar nu is het me opgevallen dat deze nummers ook van een hoog niveau zijn.

Geen wereldschokkend album, wel héél aangenaam

Onlangs is de nieuwe "BSS presents..." uitgekomen en die schijnt ook goed te zijn, moet ik maar eens gaan beluisteren

avatar van nognooit
Een hele fijne plaat, de eerste maar hopelijk niet de laatste van meneer Drew. Ik twijfel al een tijd tussen het geven van drie en een half of vier sterren. Voorlopig geef ik 'm toch drie en een half, omdat ik 'm net niet sterk genoeg vind voor een volle vier.