Benny Sings - Music (2021)

Pop / Soul
Label: Stones Throw

1. Nobody’s Fault (3:23)

met Tom Misch

2. Here It Comes (3:18)
  3. Sunny Afternoon (2:52)
  4. Rolled Up (3:02)

9. Miracles (4:52)

met Emily King en Peter Cottontale

10. Music (3:18)
avatar van Zwammer
Ben benieuwd naar dit album. Leuk interview vandaag in de NRC met Benny Sings. Een (bescheiden) artiest die in Nederland vrij onbekend is, maar internationaal toch aardig wat airplay krijgt. Mede doordat een aantal nummers in TV-series te horen zijn. De vooruitgesnelde nummers van dit album beloven veel goeds, met name het heerlijke Sunny Afternoon. En als we de zanger zelf mogen geloven is Kids - welke nog niet is uitgebracht - het nummer met hitpotentieel.

avatar van -SprayIt-
Kom deze naam ook steeds tegen en zag vanochtend posters hangen. Blijkt ergens hier in de wijk te wonen. Ken zijn muziek niet, maar ben wel benieuwd, ook gezien de medewerking van Mac DeMarco.

avatar van overmars89
Echt een geniale baas is Benny. Iemand met een totaal eigen stijl en visie. "City Pop" uitgekomen op het legendarische label "Stones Throw" was al genieten en dit zal dan ook niet anders zijn. Alle singles dusver zijn al om van te smullen. Als je de kans krijgt zal ik 'm zeker ook een keer live aanschouwen. Je wordt instant vrolijk van deze man!

avatar van musicfriek
De ideale lenteplaat! Nu de lente nog...

Kennismaking voor mij, deze Benny Sings en wat een heerlijke sound heeft deze man

avatar van overmars89
Eerste indruk is ook weer goed. Een fijne voortzetting van wat we al kennen van hem.

Alleen de track met Kyle valt een beetje uit de toon.

Dit plaatje zal de komende tijd zwaar in rotatie gaan.

avatar van sj0n88
Grappig. Ik kom er pas net achter dat Benny Sings een Nederlander is. Gezien zijn samenwerkingen met o.a. Tom Misch en Mac Demarco had ik dat niet verwacht. Heb zijn muziek de afgelopen maanden regelmatig gedraaid: niks wereldschokkends, maar wel gewoon fijne muziek. Deze plaat komt in mijn luisterlijst te staan.

avatar van verm1973
Benny Sings, inderdaad Benny zingt. En hoe! 15 jaar geleden reisde ik maandenlang door zuid oost Azië. En overal waar ik kwam klonk de muziek van Jack Johnson. Vandaag de dag zou het me niets verbazen als het Benny Sings is die de straten van Kaosan Road (Bangkok) vult. Dichter bij huis: als er al zoiets bestaat als het perfecte BBQ-album, dan komt dit album heel dicht in de buurt. Na twee minuten Benny ruik je als vanzelf de Cherry tomaatjes die liggen te pruttelen op de BBQ. En zo niet, dan krijg je minstens de behoefte om 'm aan te steken. Benny, BBQ, biertje. Laat de zomer maar komen!

avatar van Zwaagje
Nog nooit van de beste man gehoord, terwijl hij al wat jaartjes mee doet én een respectabele hoeveelheid albums heeft uitgebracht. Eerste gehoor klinkt niet verkeerd en de muziekstijl past ook wel in mijn straatje. Ik ga dit even op repeat zetten.

avatar van shaadiq haynes
verm1973 schreef:

avatar van verm1973
"Of, iets minder beledigend: dit is muziek die vrijwel iedereen aangenaam verrast én niemand voor het hoofd stoot - gewoon omdat ze zo goed is. Bizar dat een man die al 15 jaar topplaten aflevert geen sant in eigen land is. Schaam jullie, noorderburen!"

Geen idee waar ik beledigend ben geweest, maar ik sta open voor gefundeerde feedback.

avatar van Zwaagje
Zeer aangenaam album. Ik waardeer de eigen stijl. De muziek ligt makkelijk in het gehoor, maar er gebeurt muzikaal voldoende om de aandacht er bij te houden. Vakkundig in elkaar geknutseld!
Voor wat de waarde er van is.....positieve recensie in de Volkskrant.
Sophisticated jazzpop en muzikale subtiliteit van Benny Sings
DPG Media Privacy Gate - volkskrant.nl

musicfriek schreef:
De ideale lenteplaat! Nu de lente nog...

We hebben elkaar weer gevonden in muzikale smaak. Gezellig!

avatar van musicfriek
Zwaagje schreef:
We hebben elkaar weer gevonden in muzikale smaak. Gezellig!
Leuk! Deze is een beetje naar de achtergrond verdwenen door de vele releases van de laatste tijd, ga hem zometeen weer opzetten, het weer is er eindelijk naar

avatar van Osiris Apis
Fijne sound van Benny! Hier word ik blij van! Ik kende hiervoor al een paar losse nummers van Benny en die singles die op dit album staan.
Here it Comes en Rolled Up zijn tot nu toe mijn favorieten. Het nummer Kids met Kyle vind ik ook uit de toon vallen.

avatar van Reijersen
Ik vind het toch wel opvallend dat ik hier lees dat Benny Sings bij velen zo onbekend is. Benny Sings maakt namelijk niet al een tijdje zelf fijne muziek, maar produceerde ook veel muziek voor anderen waaronder Giovanca en Wouter Hamel. Zijn eigen stijl is wel redelijk bekend en door al zijn albums het zelfde te noemen. Een zeer fijne relaxte sound met hier en daar een uitstap naar funk, disco of juist jazz. Zeer zomers, perfect voor bij het goede zonnige weer. Vallen individuele nummers op? Nee, dat is geenszins het geval. Maar dat hoeft ook helemaal niet als het albums als geheel zo consistent is als Benny Sings het hier heeft gemaakt.

Dim
Prima soundtrack voor bij het zomerse weer, maar wel erg braaf.