10cc - ...Meanwhile (1992)

Label: Polydor

1. Woman in Love (6:11)
  2. Wonderland (4:53)
  3. Fill Her Up (4:07)
  4. Something Special (3:22)
  5. Welcome to Paradise (6:13)
  6. The Stars Didn't Show (4:50)
  7. Green Eyed Monster (4:44)
  8. Charity Begins at Home (4:54)
  9. Shine a Light in the Dark (5:41)
  10. Don't Break the Promises (6:22)
  11. Woman in Love [Radio Edit] * (4:01)
  12. Man with a Mission * (5:56)
  13. Welcome to Paradise [Radio Edit] * (4:05)
  14. Lost in Love * (4:58)
  15. Woman in Love [DJ Edit] * (4:20)
  16. Don't * (3:49)
Down_By_Law
Teleurstellende comeback voor deze toch wat ondergewaardeerde groep. Weinig hoogtepunten, maar de eerste twee tracks (en 'Welcome To Paradise') zijn goed. Het was toch echt voorbij voor 10cc na "Bloody Tourists" (1978).

bikkel
Een album die ver na hun hoogtij dagen verscheen.Er zijn nog wat gastbijdragen van oudcollega's Godley&Creme.(Godley verzorgt de leadzang in The Stars didn't show)Dr.John speelt mee op Something special en Gary Katz,bekend van Steely Dan, produceert het geheel.Jeff Porcaro drumt(1 van zijn laatste sessieklussen),en Randy Jackson bast.Ondanks dit team van allstars krijgen Steward en Gouldman het nog maar zelden voor elkaar om de magie van welleer te benaderen.Eigenlijk komt het niet eens in de buurt.De opener Woman In Love is een hoopvolle start,maar daarna dondert het al snel inelkaar.Shine a light in the dark is nog wel een lekker rockertje,maar dan is het al te laat,want het album is dan bijna afgelopen.Meanwhile is een plaat die zeker voor 10CC begrippen te weinig in zich heeft.Geen avontuur,geen pit en nogal saai.

avatar van Running On Empty
Niet de beste 10cc plaat. Inderdaad minder avontuur maar hierop staan wat mij betreft toch zeker een aantal zeer verdienstelijke nummers. Misschien een lage beoordeling door velen vanwege een te hoge verwachting hiervan na de beginperiode van 10cc. Ik mag deze toch graag af en toe opzetten. Klinkt best lekker.

avatar van bikkel2
Ik had er toendertijd hoge verwachtingen van en was verheugd dat ook oudcollega's Godley & Creme weer mee zouden doen . Het gebeurt uiteindelijk maar in 1 song ( The Stars Didn't Show)
In die periode staken er geruchten op dat G&C weer in de band zouden stappen .

Het heilige vuur ontbreekt . Zeer verantwoorde popmuziek met nergens uitspattingen en vooral een gebrek aan avontuur .
Echt heel slecht is het niet eens , Stewart en Gouldman kunnen echt wel liedjes schrijven , maar het is zeker voor een band als 10CC veel's te vlak en te saai .
Gouldman die een jaar of 3 terug een intervieuw gaf , hekelt het album overigens behoorlijk .
Hij kan het album niet meer horen , gaf hij aan .

avatar van dynamo d
Helemaal geen slecht album. Eric Stewart zingt prima en de nummers Woman in Love en Wonderland vind ik lekkere songs.

avatar van horned_reaper
Green eyed monster is wel een pareltje!

avatar van bikkel2
Na een jaar of wat maar weer eens gedraaid.
Eens checken of ik mijn mening nog iets kon bijstellen.
10CC, toch een 70's favo van mij, gunde ik dat wel.
Maar nee, het is nog steeds armoe troef en dat zal nu niet meer veranderen.
Te glad inspiratieloos ding met te veel doorzichtigheid en plichtmatig musiceren.
Mislukte come-back. Over en sluiten.

avatar van bvds63
Ok, het hoort in de 10CC collectie.

Maar als ik zelfs Jeff Porcaro niet kan betrappen op bijzonder drum werk....

Tegenvaller.

Maar fijn dat ze het leuk met G&C in de studio hadden.