Dans Dans - Zink (2021)

6. Ravine (9:39)
  7. Shell Star (8:03)
  8. Wrist (6:01)
avatar van henrie9
Na 5 jaar afwezigheid is Dans Dans terug. Voor wie ze al kent, een gebeurtenis. Het talentrijke trio, dat o.m. ook bij Flying Horseman, Dez Mona en Lanegan de dienst uitmaakt, heeft een fantastische instrumentale soundtrack bij elkaar gejamd. Dromerige gitaar overheerst heel organische klinkende lange nummers. Eén grote psychedelische reis langs onbestemde landschappen. Relaxerend genieten zonder meer. Daarom ook ging het internationale onlinepubliek verleden week uit de bol na de voorstelling van Zink in de AB. Geen wonder.

avatar van -SprayIt-
Uitermate relaxt plaatje, met precies genoeg experimentatie.

avatar van erwinz
Volledige recensie op de krenten uit de pop:
De krenten uit de pop: Dans Dans - Zink - dekrentenuitdepop.blogspot.com

De Belgische band Dans Dans imponeert op haar nieuwe album Zink met een even mooie als fascinerende luistertrip die zich niet laat vangen in hokjes en die sneller om kan slaan dan het weer

Zink is mijn eerste kennismaking met de muziek van het Belgische trio Dans Dans en wat is het een indrukwekkende kennismaking. Het volledig instrumentale album is beeldend, dynamisch en experimenteel, bouwt torenhoge spanningsbogen op en doet continu dat wat je niet had verwacht. De ritmesectie legt een fraaie basis voor de geweldige gitaarpartijen, die echt alle kanten op kunnen en variëren van zwoel en melodieus tot ruw en tegendraads. Het levert een luistertrip op die je 55 minuten lang bij de strot grijpt en dat bij herhaalde beluistering ook blijft doen. Het leek op voorhand niet helemaal mijn ding, maar wat ben ik onder de indruk van Zink van Dans Dans.

avatar van repelstefan
erwinz schreef:

Dit is de eerste keer dat ik iets eerder kende dan jij geloof ik .

Het is wederom erg geslaagd, ik kan hier geen genoeg van krijgen. Ken ook zo niets wat er echt op lijkt, maar dan hou ik me aanbevolen.

+1 voor de artwork trouwens