Deacon Blue - When the World Knows Your Name (1989)

Label: CBS

1. Queen of the New Year (3:35)
  2. Wages Day (3:09)
  3. Real Gone Kid (4:03)
  4. Love and Regret (4:48)
  5. Circus Lights (4:59)
  6. This Changing Light (5:01)
  7. Sad Loved Girl (1:11)
  8. Fergus Sings the Blues (3:54)
  9. The World Is Lit by Lightning (4:28)
  10. Silhouette (3:18)
  11. One Hundred Things (3:53)
  12. Your Constant Heart (4:11)
  13. Orphans (3:32)
avatar van musicfriek
Ben eigenlijk wel benieuwd naar dit album. Kent iemand dit? Het nummer Real Gone Kid vind ik iig fantastisch. Is de rest van het album representatief nav dat nummer?

avatar van andré
musicfriek schreef:

Ik heb de LP nog op zolder liggen, ik denk dat als je 'Real Gone Kid' een goed nummer vind, je aan dit album geen buil kunt vallen. Sterker nog: ik denk het hele oeuvre. Degelijke pop/rock-band, dit Deacon Blue

avatar van TEQUILA SUNRISE
Goeie plaat, net zoals hun debuutplaat Raintown.
Geen klassieker, maar een goed in het gehoor liggend album.

avatar van LeRoi
Vond het destijds heel aardig...maar ja dat was destijds......(check MMD-site voor 'den liefhebbert'...)

avatar van Twinpeaks
Lekkere Schotse niks aan de hand pop,met wat vrolijke riedeltjes die maar nergens venijnig wil worden.Dit maakt het een beetje saai op den duur ,maar de liedjes blijven wonderwel wel overeind.Ik hoef het niet de hele dag te horen maar zo een of twee keer per jaar kan ik dit wel waarderen.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Blijft een fijn album van deze schotten, vooral de stem van Ricky Ross bevalt me.
Er staan toch enkele geweldige nummers op deze plaat zoals Queen Of The New Year, Real Gone Kid, Love And Regret & Fergus Sings The Blues.
Dit album kan mijns inziens zeker wedijveren met hun debuutalbum Rain Town.

avatar van vigil
Een van de weinige albums welke ik niet ken van deze band maar Real Gone Kid is toch altijd weer een fantastisch feestje!

avatar van E-Clect-Eddy
Ik zal deze binnenkort weer eens luisteren want als ik de tracklijst weer zie dan denk ik dat mijn huidige waardering te laag is.

Fergus Sings The Blues - fantastisch! Eigenlijk staat er voor mij geen slecht nummers op.

avatar van vigil
vigil schreef:

Inmiddels wel in huis. 4 euro armer maar een 4* rijker. Fijne band, fijne plaat

Prima opvolger van debuut Raintown. Iets melodieuzer en wellicht commerciëler maar mag de pret niet drukken. Real gone kid en Wages day in good old England natuurlijk grote hits, hier helaas nada, te Engels (Schots) wellicht, geen idee.

Het complete oeuvre staat hier, lp of cd, dvd, u name it. Dignity was mijn kennismaking. Andere tijd, andere wereld ja. Pracht nummer, de tekst, melodie, piano en stem van Ross. Niks pretentieus. Moet ook niet. Hoeft ook niet. Gewoon degelijke popsongs, deels om vrolijk van te worden. Maar altijd ook liedjes met kop en staart, zo hoort dat. Kortom, verdiep je er maar eens in, ook tweedehands nog goed te vinden, cd dan.