Andy Stott - Never the Right Time (2021)

Electronic
Label: Modern Love

1. Away Not Gone (5:26)

met Alison Skidmore

2. Never the Right Time (4:56)

met Alison Skidmore

3. Repetitive Strain (4:18)
  4. Don't Know How (5:00)

5. When It Hits (1:23)
  6. The Beginning (4:30)

7. Answers (4:49)
  8. Dove Stone (5:31)
  9. Hard to Tell (4:40)

avatar van Minneapolis
Met vocaliste dus? Ik ben benieuwd. Faith en Voices waren mooi. En dat zeg ik slechts van een heel beperkt percentage van electronic.
Intrigerende zwart wit hoezen steeds.

Andy !!
Andy Stott - The Beginning by modernlove | Modern Love | Free Listening on SoundCloud klinkt weer ouderwets goed. Hopelijk is de rest wel wat spannender

avatar van dix
dix
Ah, dit komt op het juiste moment

avatar van -SprayIt-
Prachtige hoes zeg. Altijd goed nieuws een nieuwe Stott, kijk hier naar uit!

avatar van Edgar18
Tweede single Hard to Tell ligt in de lijn van The Beginning. Wederom een ingetogen Andy Stott. Ik moet daar geloof ik nog even aan wennen.

avatar van Minneapolis
Het dromerige van de 2 voorproefjes bevalt mij wel. Erg benieuwd naar de ervaring van het gehele album.

OOOOO
Ik vind het een ontzettend mooie plaat. Ik dacht niet dat Stott zichzelf nog kon overtreffen...
Misschien doet hij dat ook niet, maar voor mij komt deze nu op het goeie moment, en het klinkt fantastisch.

OOOOO schreef:

Ehm.. Het hele album bedoel je? Mis ik iets?

avatar van Mjuman
Lastig geval dit - wacht graag op de release, maar ...

Boomkat biedt de dubbel-lp aan voor £22.99, en de gekleurde voor £23.99, maar met de gevolgen van de Brexit (en de verhoogde posttarieven) zou het maar zo kunnen zijn dat zoiets op ca. 40 euro uit zou draaien en da's veel geld. Kompakt(.fm) had andere dingen altijd in huis (en redelijk betaalbaar), maar hebben 'em vooralsnog niet op de site staan, en pre-order van het digitale album (Flac) bij Boomkat komt op £5.99.

Nog fff wachten denk ik.

Minneapolis schreef:

Ehm.. Het hele album bedoel je? Mis ik iets?

Album is gelekt ja

FlyLo schreef:

Album is gelekt ja

Okay. En is de hele mood van de plaat net zo relaxed als de twee officieel gelekte nummers?

Minneapolis schreef:

Eigenlijk wel maar valt me beter mee dan ik op voorhand had verwacht. 't is allemaal wat zachter dan zijn vorige albums maar blijft gewoon goed

avatar van Mjuman
In de pre-order de download besteld bij Boomkat (£5,99 GBP); dubbel-lp (melkwit) komt op £23,99; gewoon vinyl is 1 GBP goedkoper; komt nog porto bij (én btw), maakt het een vrij dure zaak (36 euro oid) - voorheen werden zijn albums ook geleverd door Kompakt; deze niet - moet volgens mij toch een Brexit-dingetje zijn. In het verleden meerder lp's/12"s daar gehaald voor 20,- (of minder).

Jammer, dat maakt het voor de vinyl-liefhebber wel lastig. Eerlijk gezegd draai ik Stott toch meestal in 1 go - via de streamer - zit je ook meer in de flow van zijn muziek. Dat opstaan, plaat flippen en weer opzetten, breekt bij deze muziek best wel.

Poa
Tof om te horen dat Stott niet stil blijft staan qua geluid (al zou ik ook niet klagen als hij dat wel deed).

avatar van Mjuman
Inmiddels 3-4 keer gedraaid en imo behoort tot een van de betere electronic releases van dit jaar. I.t.t. wat ik had verwacht is dit ook savons goed draaibaar: voldoende rust, goede flow, ietwat etherische stem en je ziet jezelf een beetje zweven. Kortom het maakt je (gedachten) los, maar ondersteunt ook - zoals nu - op gang brengen van de working mode. Fijn geluid, mooie diepgaande klanken, organisch.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Ben eigenlijk nooit in de mood om heel album gruizige ambient techno te draaien, Never the Right Time zullen we maar zeggen, en vandaar dat ik niet vaak de tijd heb genomen om albums van Stott grondig te checken... De nummers die ik hiervan heb gehoord zijn weer heel anders: net zo gaaf en eigengereid geproduceerd, maar qua genre veel beter geschikt voor het albumformat.

panjoe schreef:

Het zijn jouw woorden. Maar goed voor mij is er geen mood waarin ik staat zou zijn een heel album flupselige dipso/mix-muzik van Moodyman of Koze aan te horen

Geintje - ik draai Stott meestal 's avonds laat als ik wil mijmeren en de regelmatig opdoemende beat of syncopé zorgt dan dat ik niet op één gedachte blijf hangen (of in slaap val). Verdieping en reflectie kan je hier wel in vinden en die stemgeluiden zorgen ervoor dat je af en wegdwijmelt.

Probeer de laatste Lawrence 'ns - Birds on the Playground

avatar van dix
dix
Fijne release weer hoor. Het geluidspectrum brengt mij zo af en toe bij Low's onvolprezen durfplaat Double Negative. Hier ligt een uitdaging voor een creatieve DJ.

avatar van Noere
Zeer fraaie zaak dit, alleen een beetje jammer van repetitive strain. Heb het sowieso meer op de combi Stott en de vocalen van Skidmore merk ik.. Beproefd recept ook. Gaat er inderdaad laat op de avond goed in.

avatar van Mjuman
Zou wel eens goed kunnen scoren in mijn jaarlijst.

avatar van Justus18
-SprayIt- schreef:
Prachtige hoes zeg. Altijd goed nieuws een nieuwe Stott, kijk hier naar uit!

Hoes doet me denken aan Birds van Hitchcock.

Justus18 schreef:

Hoes doet me denken aan Birds van Hitchcock.

Wellicht ten overvloede: de muziek niet. De hoes verwijst naar je denkraam dat je open kunt zetten om nieuwe muziek binnen te laten

avatar van Svendra
Sfeervol en Interessant album. Ook abstract soms maar niet te afstandelijk. Hier hou ik wel van!