Monster Magnet - A Better Dystopia (2021)

Rock / Metal
Label: Napalm

1. The Diamond Mine (1:58)
  2. Born to Go (5:46)
  3. Epitaph for a Head (2:08)
  4. Solid Gold Hell (3:27)
  5. Be Forewarned (3:26)
  6. Mr. Destroyer (5:40)
  7. When the Wolf Sits (4:57)
  8. Death (2:58)
  9. Situation (2:15)
  10. It's Trash (2:10)
  11. Motorcycle (Straight to Hell) (3:23)
  12. Learning to Die (6:27)
  13. Welcome to the Void * (3:21)
avatar van henkiev
Een cover plaat, met oa het geweldige Solid Gold Hell van the Scientists!

Sparky
Ik ga er eens lekker voor zitten, deze obscure coverplaat van Monster Magnet. De band die ik ontdekte op de Dortse lokale radio omroep in 1991. Nog geen Shazam, dus ik schreef een brief om te vragen welke band ik hoorde. Kreeg ik ook netjes weer een brief van Eric van den Berg terug dat ik Freak Shop USA van Monster Magnet had gehoord. Ontzettend sympathiek, vond ik dat.

avatar van philtuper
Mooie anekdote Sparky. Hoop dat het weer eens obscuur is. Mis de Monster Magnet ten tijde van Freak Shop USA wel!

avatar van philtuper
Kan iemand noemen waar het covers van zijn?

avatar van Rudi S
philtuper schreef:
Kan iemand noemen waar het covers van zijn?

1. The Diamond Mine (Dave Diamond)
2. Born to Go (Hawkwind)
3. Epitaph for a Head (JD Blackfoot)
4. Solid Gold Hell (The Scientists)
5. Be Forewarned (Macabre)
6. Mr. Destroyer (Poobah)
7. When The Wolf Sits (Jerusalem)
8. Death (The Pretty Things)
9. Situation (Josefus)
10. It's Trash (The Cave Men)
11. Motorcycle (Straight to Hell) (Table Scraps)
12. Learning to Die (Dust)
13. Welcome to The Void (Morgen)

avatar van philtuper
Thnx Rudi S! Fijn lijstje met redelijk obscure dingen. Wat ik hoor ook trouw aan het origineel gebleven. Ik krijg vooral de neiging om de originelen op te zoeken. Dat Dave Wyndorf een voorkeur heeft voor jaren ‘60/70 psychedelica mag geen verrassing heten.

Edit: Table Scraps is wel een verrassing te noemen. Die komt gewoon van 2015.

avatar van Bert Wasbeer
Ik wacht nog even op het vinyl voordat ik een oordeel vel

Ik was even huiverig voor een cover album. Warrior Soul liet onlangs horen hoe het nietszeggende moet. Maar de eerste 2 nummers starten eigenlijk best vertrouwd Monster Magnet achtig. Epitaph for a head klinkt echter alsof het maar niet op gang komt. Maar daarna gaat het eigenlijk zeer lekker verder. Kortom eigenlijk een heerlijk album, met voor mij onbekende covers. Niet goedkoop scoren dus. Past prima in hun catalogus. Laat ze maar weer naar NL komen. Ik heb er weer zin in.

avatar van james_cameron
Ik ben nooit zo'n fan van coveralbums, maar omdat Monster Magnet hier kiest voor behoorlijk obscure tracks en deze naadloos laat passen binnen het eigen geluid voelt de plaat grotendeels aan als een volwaardig nieuw album. Niet alle tracks zijn even boeiend en hier en daar verslapte mijn aandacht een beetje tijdens het luisteren, maar overwegend is dit toch wel goed gedaan.

bennerd
Leuker dan verwacht. Die Hawkwind-cover is netjes!