Conway the Machine - La Maquina (2021)

Label: Griselda

avatar van Mausie
Johnny Marr, let je op?

*boner intensifies*

avatar van Johnny Marr
Conway op trapbeats blijft toch zo goed werken. Bewijs: KD is kutjehard.

Edit: Scatter Brain, damn!!

avatar van Silky & Smooth
Hij verkoopt duizenden platen binnen minuten uit en dan nog huilen dat niemand door heeft hoe goed hij is? Mensen zijn helemaal gek van hem. Niet dat hij ongelijk heeft over het feit dat WSG de zakenman is en Benny de ster. Het lukt Benny wel om de stap naar mainstream te maken. Die stijgende lijn kan ik bij Conway niet ontdekken.

On topic: De lege grimy beats zijn vervangen door lege trapbeats en Conway valt - alweer - in herhaling. Zijn flow en delivery zijn het enige vette aan hem.

avatar van Rene1979
Ik ben helemaal niet van de Trap beats, maar hier lijkt het te werken.. Prima album, maar snap wel wat Silky & Smooth zegt... Benny de ster ben ik het niet mee eens, wat was Plugs 2 slecht.

Rene1979 schreef:
wat was Plugs 2 slecht.

Wtf album van het jaar toch?

avatar van Rene1979
Johnny Marr schreef:

Wtf album van het jaar toch?

Nee joh een maxi single duurt nog langer. Wat is die Plugs 2 slecht zeg. Inspiratieloze beats en dito raps en gastverves. Het voelde bijna als kwelling

avatar van overmars89
Op eerste gehoor een weinig zeggend project van "The Machine". Ik vond "If It Bleeds It Can Be Killed" nog wel dope, maar ik merk wederom dat ik een beetje griselda moe ben. De feature met Luda & JID is dan nog het meest sprankelend aan dit project.

Ik vind Conway op z'n EMO bars shit eigenlijk het hardst, maar daar hoor ik hier ook eigenlijk weinig van terug. Misschien staat m'n pet vandaag verkeerd en herzie ik mijn oordeel later nog.

avatar van Nr.4
Vind het een wisselvallig plaatje, zo na 4 keer luisteren deze dagen. Dat Conway niet met iets nieuws komt, boeit me niet, maar een aantal producties op deze zijn niet wat ik tof vind. KD, Grace en Had to hustle vind ik echt weggooi-nummers. Daarnaast (net als op Benny's laatste) een aantal zeer matige en vooral erg doorsnee klinkende gastrappers. Eigenlijk alleen z'n Griselda maatjes en de terugkeer van Ludacris vind ik wel tof. Dat zijn samen met de openingstrack en Blood roses (ondanks Jae Skeese) m'n favoriete tracks.
Ik houd het qua volledige albums van Conway even bij FKTG en If It Bleeds die ik beide nog veel draai, deze komt er ook te snel achteraan.

avatar van Johnny Marr
Wat is S.E. Gang toch weer een legendarische track zeg. Prachtig gitaarsampletje ook, of niet dan Kos?

G.O.A.T., Blakk Tape en de E.I.F.-reeks blijven toch wel de beste Conway-projecten, deze kan hij niet toppen met z'n reguliere albums.

avatar van Kos
Kos
Nog niet gecheckt!

avatar van bennerd
Johnny Marr schreef:
de E.I.F.-reeks

Die! Van mij mag hij nu stoppen met muziek maken, aan die drie tapes heb ik in principe al genoeg.

Dit is verder ernstig slecht. Vooral erg geforceerd. Het moment lijkt wel wat gepasseerd te zijn voor de Griselda-stal.

avatar van jordidj1
Oh, ik vind ‘m wel weer lekker, vooral die laatste trek

avatar van Kos
Kos
Inderdaad een erg sterk Griselda album deze, paar geweldige tracks.

En het gitaarsampletje in de laatst track is idd tergend kut.

Kos schreef:

En het gitaarsampletje in de laatst track is idd tergend kut.

Maar de vraag is tho: vind je 'm beter dan All 70?

avatar van overmars89
Ik ga hier toch wel een stuk beter op dan voorheen. Die "emotionele" kant van Conway komt vooral op de eerste helft van het album gewoon weer goed naar voren.