Adam Ant - Strip (1983)

Label: CBS

1. Strip (3:49)
  2. Baby Let Me Scream at You (4:07)
  3. Libertine (4:20)
  4. Spanish Games (3:00)
  5. Vanity (4:08)
  6. Puss 'N Boots (3:52)
  7. Playboy (3:51)
  8. Montreal (4:23)
  9. Navel to Neck (3:41)
  10. Amazon (3:54)
  11. Strip [Demo] * (3:00)
  12. Dirty Harry [Demo] * (3:56)
  13. Horse You Rode in On [Demo] * (2:45)
  14. She Wins Zulus [Demo] * (3:08)
  15. Puss 'N Boots [Demo] * (4:09)
  16. Playboy [Rehearsal Recordings] * (6:08)
  17. Navel to Neck [Rehearsal Recordings] * (3:56)
  18. Strip [Live Studio Version] * (4:30)
Leuk album, maar haalt het zeker niet bij zijn werk met the Ants.

avatar van andré
Puss'n Boots was een leuke single, al jaaaaren niet meer op de radio gehoord.

avatar van Saldek
Ik geloof dat Adam Ant met dit album een record heeft gevestigd. Iemand met een dergelijk macaber muziekverleden als hij heeft, in de punk -en undrground scene waarvan veel van zijn (punk -en underground)- werk -zijn meest heftige- nooit officieel is geproduceerd, en die dan na slechts drie jaar al muziek maakt met producenten als Phil Collins en Bjorn en Bennie van Abba vind ik toch wel......hm. Zo dacht ik er toen over. In vergelijking met zijn eerdere werk is dit album ERRUG commercieel. Toch op een gegeven moment legde ik me erbij neer en leerde het album te aanvaarden. Kon het op een moment zelfs waarderen. Favoriet is 'Vanity'. Het album is echt wel aardig in elkaar gezet. Toch moet je 't album niet in deze tijd plaatsen.......het zou gewoonweg niet meer kloppen.

avatar van noisecommando
Saldek Ik geloof dat Adam Ant met dit album een record heeft gevestigd. Iemand met een dergelijk macaber muziekverleden als hij heeft, in de punk -en undrground scene waarvan veel van zijn (punk -en underground)- werk -zijn meest heftige- nooit officieel is geproduceerd, en die dan na slechts drie jaar al muziek maakt met producenten als Phil Collins en Bjorn en Bennie van Abba vind ik toch wel......hm.

Hmm klinkt mij meer als iemand die wel de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.

Ten eerste een aantal van de eerste Adam And The Antz demo's zijn reeds gereleased op de eerste CD van de Antbox.
En als Marco Pirroni en Adam's huidige manager ooit uit het juridische getouwtrek geraken zal er ooit een demoboxset verschijnen. De plannen staan al enkele jaren in de steigers.

Ten tweede Bjorn en Bennie hebben geen noot van de muziek op Strip geproduceerd. Enkel is de plaat opgenomen in de Zweedse Polar studio's waar beide heren mede eigenaar van zijn. Wel is de vrouwenstem op het titelnummer van Abba zangeres (Ann)Frida.

En als laatste heeft Phill Collins godzijdank maar twee nummers geproduceerd en er op geheel eigenwijze doorheen getrommeld namelijk te weten Strip en Puss'n Boots

avatar van Saldek
Hey noisecommando. Thanx voor de rechtzetting van een aantal zaken op mijn bericht. Na het lezen van jouw bericht nam ik direct 'Strip' in de hand om het te bezien.....
En inderdaad, samenwerking met Bjorn en Bennie is geheel incorrect. Ik liet me leiden door mijn 'enhousiasme' om de barre en snelle wending die mr. Ant in zo'n korte tijd aan zijn muziek gaf. Er is geheel geen sprake van samenwerking met Bjorn en Bennie. Hij heeft alleen in hun studio de opnames gedaan. Was me echter wel bewust van de 2 enkele nummers met Phil Collins.
Nu even over de oude Ant. Dankzij internet is het tegenwoordig best haalbaar oude Ants te vinden, en idd, er is al wat op cd ervan verschenen. Toch nummers als 'Fatfun', 'Il Duice (ofzo)', 'Song for Ruth Ellis', 'Catch a falling star', om slechts enkele voorbeelden te noemen, heb ik in fatsoenlijke demoversie nog niet kunnen vinden.
Twintig jaar geleden heb ik deze parels en andere eens gehoord, en ging daarna op zoek met als enig bereik een paar slechte ruis e/o badkamersessies, bagger dus. En da's jammer, daar het waanzinnig heftige songs zijn.
Ondertussen is mijn collectie aardig uitgebreid, en heb al een aantal (zoals ik noemde) 'onreikbaren' weten te bemachtigen. Maar of ik ooit de echt meest waanzinnige songs (weer) in kwalitatief geluid horen zal......weet het niet, laat staan dat ik ze eens in m'n collectie zou kunnen hebben.
Mocht Ant het gezever met zijn oude opnames winnen, dan behoor ik beslist tot de eersten die ze in huis heeft.

avatar van Saldek
Wel, heb de afgelopen tijd her en der op het internet gesnuffeld, en..........ja, het lijkt er inderdaad op dat zijn oude werk toch wordt uitgebracht. Heb zelfs de indruk dat er geen conflict meer is met platenbonzen en zo. Toch ben ik nog sceptisch. Ben dus wel vaker oudere werken tegengekomen waarvan de opnames erg tegenvielen. Maar als dit, de boxset (voor een 18 engelse ponden) idd waarlijk is, dan zal het zeker een enorme aanwinst zijn. Ga m maar snel bestellen.

avatar van Aazhyd
Op de bootleg Antmusic For Sexpeople staan heel veel leuke demo's. De opnamekwaliteit is vaak zelfs beter dan die op de Ant Box. Op deze bootleg staan ook diverse nummers die nergens anders zijn te krijgen (ook niet op de Ant Box).

Strip heb ik altijd een teleurstellende plaat gevonden. Veel te soft.
Naast de 2 singles is Navel to Neck het beste nummer.

avatar van Saldek
Dat deze extreem soft is, daarin kan ik me wel vinden met Aazhyd. Toch vind ik dit best een lekker album. Maar idd: leg deze naast de vroege Ants en je krijgt kramp in je kaken van het lachen. Dit album slaat in die context dan werkelijk nergens meer op.

Pieter Paal
Ik heb goeie herinneringen aan 'Strip' en 'Puss 'n boots', dat Frits Spits indertijd steeds maar weer draaide in het radioprogramma 'De avondspits'. De single heb ik altijd bewaard met het gave 'Kiss the drummer' op de b-kant. Phil Collins doet ook mee.

avatar van Saldek
Kiss the drummer is inderdaad een fraai nummer en had naar mijn idee zonder meer op het album geplaatst mogen worden. De single heb ik helaas niet meer. Ik moet het met de E.P. doen waarin het nummer grondig is vergriept. Wie weet kom ik de single ooit weer eens tegen. Zou fijn zijn.

avatar van Aazhyd
Kiss the Drummer staat op de verzamelaar "B-Side Babies". Zoals de titel al doet vermoeden een (overigens erg leuke) compilatie van B-kantjes.

avatar van frolunda
1,5
Slap album.De single Puss 'N Boots is leuk en ook Spanish games gaat nog wel,de rest is slecht.

avatar van Martijn Jonkers
Aardig album waar mijn favoriete Adam Ant nummer opstaat namelijk Puss 'N Boots. Lekker glammy 80s popnummer.