Vangelis - Antarctica (1983)

Alternatieve titel: Nankyoku Monogatari

Griekenland
Score
Label: Polydor

1. Theme from Antarctica (7:26)
  2. Antarctica Echoes (5:54)
  3. Kinematic (3:44)
  4. Song of White (5:15)
  5. Life of Antarctica (5:56)
  6. Memory of Antarctica (5:26)
  7. Other Side of Antarctica (6:50)
  8. Deliverance (4:29)
Misterfool
Ik weet niet wat de connectie is tussen sneeuwlandschappen en elektronische muziek, maar het levert verdomd mooie muziek op. Waar een artiest als Klaus Schulze op Mirage zich meer focust op de barre omstandigheden(snijdende koude wind komt ter gedachte als beschrijving van dat album), besteedt Vangelis meer aandacht aan de schoonheid van de omgeving en een bijbehorend gevoel van eenzaamheid. Serene, bloedmooie elektronische muziek dus!

"Antartica Echoes" is bijv. een adembenemende track. Het thema en openingsnummer van dit album is welbekend voor wie, in zijn jeugd, regelmatig naar Bassie & adriaan keek. Na al die tijd staat het nummer echter nog steeds als een huis. Ik had hier al langere tijd 4* staan, maar ik verhoog een halfje!

Ik heb tot nu toe alleen dit album van Vangelis in bezit en ik ben van plan om wat ander werk van hem aan te schaffen. Welk album raden jullie mij aan? Ik zat zelf te denken aan "Spiral" en "Chariots of Fire".

Ik ben benieuwd naar jullie tips.

avatar van goldendream
Aanraders: L'Apocalypse des Animaux + Opera Sauvage + Direct.

avatar van ClairedelaLune
Prachtige filmmuziek. Ik zou nog zo graag de film willen bekijken, maar mijn planning zit vol. Heb al genoeg te doen.

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
ClairedelaLune schreef:

Van uitstel komt afstel !! Gewoon een keer tijd voor vrij maken en er goed voor gaan zitten. De film is net zoals de muziek absoluut de moeite waard!

jakkepoes
Vond de CD al waanzinnig goed. De film doet er nog een schepje bovenop. Staat ook in mijn top 10 op moviemeter. Zeker als je van honden houdt is het zeer emotioneel.

jakkepoes
Destijds veel te horen in de CD show van Wim van Putten. Eén van mijn favoriete radioprogramma's uit de eighties.