Mach-Hommy - Pray for Haiti (2021)

Label: Griselda

1. The 26th Letter (3:39)

met Westside Gunn

2. No Blood No Sweat (1:54)
  3. Folie Á Deux (2:34)

met Westside Gunn en Keisha Plum

4. Makrel Jaxon (2:00)
  5. The Stellar Ray Theory (3:14)
  6. Marie (2:49)

12. Rami (2:28)

13. Kreyol [Skit] (1:06)
  14. Au Revoir (3:47)
  15. Blockchain (1:46)
  16. Ten Boxes - Sin Eater (2:50)
avatar van Yestsida
Mijn eerste aanraking met Mach-Hommy, vind het wel ontzettend goed klinken!

avatar van Silky & Smooth
Vaak werden Mach-Hommy's matige rapskills verbloemd door de producties , maar die zijn hier ook matig tot (hee) zwak. Snap de hele hype rondom deze man absoluut niet.

avatar van Nr.4
Silky & Smooth schreef:

Dit.

avatar van JayM
Als er iets is wat Westside Gunn goed kan, is het het creëren van hype. Al zijn (en Griselda’s) albums noem hij certified classics (lol) en ook deze behoort in zijn ogen tot de crème de la crème. Zijn vele schapen nemen dit blind over en voila, missie geslaagd. Mach-Hommy is textueel wel een stuk interessanter dan zijn labelgenoten en als featuring kan ik hem vaak prima waarderen, maar daar houdt het bij mij ook op. Wederom een matig album wat door moet gaan als album of the year.

avatar van overmars89
Hmm, redelijk veel negativiteit hier. Ik moet zeggen dat ik de Griselda producties juist goed vindt matchen met de rapstijl van Mach-Hommy. Ook de redelijk subtiele toevoegingen van Westside kan ik hier wel waarderen.

Alleen dat zingen af en toe is redelijk belachelijk. Al zijn ze wel zo zelfbewust dat het ook wel weer geinig is.

Rene1979
Dit is zeker wel zijn beste en creatieve album..
ben hier wel enthousiast over

avatar van keest
Wat een groeibriljant.
Met de dag beter.

avatar van Yestsida
Wederom een mooi album afkomstig vanuit Griselda Records.

Mach-Hommy kende ik voornamelijk van naam en ik wist dat hij in het prille begin getekend stond bij Griselda maar had nooit de moeite gedaan om iets van hem te checken. Toen op social media verscheen dat dit nieuwe album het daglicht zou zien als Griselda-release en onder supervisie van Westside Gunn kon ik deze niet laten liggen.

Vind hem klinken als een mix tussen Mos Def en Wyclef Jean, zeker die laatstgenoemde als hij zich aan het zingen/harmoniëren waagt. Van beide heren ben ik niet bepaald fan maar Mach-Hommy vind ik toch een relaxte en aangename stem hebben in combinatie met de beats op Pray for Haiti.
Het album zet ik niet heel veel op maar telkens ik beslis het te beluisteren geniet ik er ten volle van, enkel van de opener heb ik geen al te hoge pet op.

Het album mag dan wel op naam van Mach-Hommy staan maar ik zie de kwaliteit van dit album absoluut als verdienste van executive producer Westside Gunn. Hij heeft in het verleden al meermaals bewezen een uitstekend oor te hebben voor muziek en een talent te hebben om een geweldig album klaar te stomen. Als rapper ligt hij me niet volledig (irritante stem en de adlibs heb ik om den duur wel gehoord), maar in een rol als dit zie ik hem in de toekomst nog graag terug. Graag executive producer worden van Jadakiss zijn volgende album, WSG!

Speciale vermelding nog voor het nummer Au Revoir, heerlijk om lekker mee te brullen!