The Reytons - Kids Off the Estate (2021)

Rock / Punk
Label: Scruff of the Neck

1. Mind the Gap (2:35)
  2. Antibiotics (3:03)
  3. Expectations of a Fool (2:35)
  4. Sales Pitch for the Bus Fare Home (3:41)
  5. Nothing to Declare (2:56)
  6. Slice of Lime (3:44)
  7. Car Crash (3:40)
  8. Low Life (2:55)
  9. What You Fighting For? (2:34)
  10. Broke Boys Cartel (2:48)
  11. Landslide (3:14)
  12. Shoebox (3:03)
  13. Trials & Tribulations (3:31)
  14. Kids Off the Estate (3:34)
Wel verwachtingen van dit bandje, niks nieuws maar goede nummers

avatar van coldwarkids
Ook iets voor jou? blur8 Landslide is zeer aanstekelijk!

avatar van blur8
Jazeker! The Reytons staan met hun singels al op de radar. lekker ongecompliceerd.
En met een ruim gevuld Album staan er vast nog andere positieve verrassingen op .

Ik heb idee wel dat de singles de sterkste nummers zijn

avatar van blur8
Vind Mind the Gap & Sales Pitch anders uitstekende songs.
Opbeurend vermaak in donkere tijden.

avatar van Bert Wasbeer
Tis geen echte hoogvlieger maar wel weer prima. Fijn dat dit soort muziek weer wat meer in de aandacht lijkt te komen.

avatar van Bert Wasbeer
Een maandje verder en ik vind m toch wel duidelijk leuk genoeg om vaker te draaien. Iets te veel een kloon van een aantal voorgangers wellicht (vooral arctic monkeys) om het heel hoog aan te slaan, maar als ik de beelden uit Engeland zie op YouTube, dan zit het met de live reputatie duidelijk wel goed. Hopelijk vullen ze komende zomer wat festivalpodia.

avatar van musician
Precies wat een man nodig heeft na een dag hard werken: onvervalste Britpop.
Je zou denken dat het idioom inzake het genre eens op zou zijn. Maar nee, nieuwe band, nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Ik vind het lekker fris en opbeurend klinken, met natuurlijk hier een van mijn favoriete hits van de laatste tijd, Kids of the Estate.
Het heeft snelheid, stevigheid en goede songs. Dat geeft het een aantrekkelijkheid van de categorie DMA's-Hunna-Bring me the Horizon-Nothing but thieves.

Qua stevigheid gaat het over de DMA's heen, het komt in de buurt van het 100-album, het debuut van de Hunna. Gewoon doorgaan, niet inhouden. De ballads en de akoestiek komen later nog wel weer eens een keertje.