H.E.R. - Back of My Mind (2021)

R&B
Label: MBK

1. We Made It (5:14)
  2. Back of My Mind (3:41)

met Ty Dolla $ign

16. Don't (4:01)
  17. Exhausted (3:29)
  18. Hard to Love (4:02)
  19. For Anyone (3:54)
  20. I Can Have It All (4:23)

met DJ Khaled en Bryson Tiller

21. Slide (3:56)

met YG

avatar van Marco dB
Oef, knappe plaat hoor. Moderne R&B, maar met genoeg wortels in de deep soul. Een hele zit maar het niveau blijft continu hoog.

avatar van Reijersen
1,5
Enorme populariteit is iets wat H.E.R. ten faveure is gevallen de laatste tijd. Zelf nooit zo in H.E.R. verdiept op af en toe een los nummertje of een EP’tje na. Dus me maar eens gewaagd aan deze volledige plaat. Het opent met We Made It, waarop flauw rapachtige zang te horen is met overstuurde beats. Als meer echt zingt dan is haar stem toch wel wat te dun. Die toch wat matige zang trekt ze probleemlos door naar de titeltrack, Trauma en het slappe Damage. De eerder genoemde overstuurde beats vallen ons ook weer ten deel op Find a Way (inclusief matige rappers). Gelukkig lijkt het dan wel wat goed te komen met het leuke en aanstekelijke Bloody Waters. Zo wil het wel meer horen. Maar dat wordt duidelijk niet doorgetrokken in het inspiratieloze Closer to Me. Evenals niet in Come Through waar het album een saaie fase in gaat via My Own, Lucky, Cheat Code en van song naar song door naar Process. Een nummer waar zowaar wat meer zin en energie in zit. Ook Hold On heeft wel iets. Dat zet de teller met aardig leuke songs toch al op 3. Maar daar blijft het dan toch wel bij. Ook alle opvolgende zes songs stellen zeer weinig voor.