3 - The End Is Begun (2007)

Label: Metal Blade

1. The World Is Born of Flame (7:51)
  2. The End Is Begun (4:09)
  3. Battle Cry (3:24)
  4. All That Remains (4:07)
  5. My Divided Falling (3:41)
  6. Serpents in Disguise (3:27)
  7. Been to the Future (3:47)
  8. Bleeding Me Home (3:24)
  9. Live Entertainemment (4:21)
  10. Diamonds in the Crush (3:54)
  11. Shadow Play (3:51)
  12. These Iron Bones (4:03)
  13. The Last Day (3:42)
  14. Dregs * (3:28)
avatar van king_pin
Dit is het album van 2007 voor mij! Het klopt gewoon helemaal van begint tot eind!
Ik hoop echt dat deze band meer aandacht krijgt want met zo'n album als dit moeten ze wel opvallen!

Favoriete nummers zijn "the End is Begun" en "These Iron Bones" (vooral de solo in het laatst genoemde nummer is ZO briljant!)

avatar van snarf349
beetje vreemd maar wel lekker, lijkt op coheed & cambria.
instrumentaal klopt het helemaal, progrock met zang als een boyband.

avatar van king_pin
Bijna een jaar later sinds mn vorige bericht en moet m toch een half puntje minder zetten, nog steeds een goed album maar niet meer zo perfect als toen ik ze net ontdekte.

briljant album en meteen in mijn Top 10 aller tijden...

Kingsnake
Ja, deze band mag het ook eens helemaal gaan maken, van mij.
Al zou deze band maar 10% van de aandacht van Porcupine Tree krijgen.

Maar goed, ik geniet met volle teugen van deze groep.
Echt zo'n lekker bandje om van alles van te gaan sparen (bootlegs, singles etc.)

Ozric Spacefolk
Progmetal meets progrock op een zeer verrassende wijze.

Zanger speelt flamenco en akoestische gitaar, terwijl de drummer, bassist en leadgitarist er flinke metalscheuten over heen gieten.
Vijfde man in de band speelt toetsen en percussie om de boel nog eens extra in te kleuren.

Zanger doet soms wat denken aan Geddy Lee van Rush.

De muziek ligt tussen de poprock en progmetal in. Korte songs met een uitermate hoog meezing gehalte. De spaarzame gitaarsolo's zijn subliem.

avatar van Eddie
Goede plaat, maar toch heeft deze mij nooit zo kunnen bekoren als de voorganger wake pig. De voorganger gaat net iets verder in diversiteit.

Ozric Spacefolk
Deze plaat is wel minder divers, maar wel meer metal. Die dubbelbass-roffels en de gitaarriffs vliegen je om de oren,soms...

avatar van james_cameron
Niet zo goed als voorganger Wake Pig, maar wel de moeite waard. Het probleem is een beetje dat echt sterke songs ontbreken en dat de plaat wat aan de vlakke kant is. Het geluid van de band, een soort poppy progressieve rock/ metal, blijft gelukkig interessant en de zang, hoewel vrij apart te noemen, kan mij doorgaans wel bekoren.