MEAU - Kalmte (2021)

6. Afgesloten (3:04)
avatar van Aurum
Meaui

avatar van Gretz
Fantastische debuut-EP met 6 schitterende Nederlandstalige (indiepop) luisterliedjes. Meau heeft een prettig stemgeluid en schrijft mooie, openhartige teksten

Zal ns checken...

avatar van Edgar18
Gretz schreef:
Meau heeft een prettig stemgeluid en schrijft mooie, openhartige teksten
Wat betreft "Dat heb jij gedaan" ga ik daarin mee. Binnenkort dit EP-tje eens luisteren, want MEAU haar stemgeluid vind ik aangenamer dan dat van je andere Nederlandstalige favorieten. Populair onderwerp trouwens drankmisbruik, Sophie Straat haar beste liedje gaat er ook al over.

avatar van -marco-
Nav dat ik vanmorgen het prachtige “dat heb jij gedaan” hoorde, deze ep opgezet.
Was echt onder de indruk van “dat heb jij gedaan” Deze ep pakt me kwa tekst wel minder, maar de sound en stem is geweldig!!
Afgesloten vind ik trouwens kwa tekst wel heel mooi!

In huize aERo wordt nooit naar de radio geluisterd. Voordeel daarvan is dat ik in een bubbel leef en mijn eigen muziek ontdek en draai.

Ik heb niet echt het gevoel dat ik veel mis, alleen kijken mensen mij soms verdwaasd aan als ik zeg heel grote namen echt niet te kennen.

Nadeel van die bubbel is dat ik ongetwijfeld wel eens iets mis dat buiten mijn bubbel valt, veel daarvan is afkomstig uit Nederland, want uit ons landje kom ik niet veel tegen op de sites die ik met regelmatig bezoek om nieuwe dingen te ontdekken.

Gelukkig is daar nog de ouderwetse wekkerradio en die staat op radio 538, heel vaak irritante nummers, dus zodra dat ding afgaat ben ik er snel uit en heb ik mijn dagelijkse 5 minuten portie wel weer gehad,

Op deze kerstochtend werd ik wakker met een nummer dat ik gelijk mooi vond, hup bed uit en de mobiel er snel bij om te shazammen. Kom ik uit bij MEAU met haar blijkbaar bekende nummer Dat Heb Jij Gedaan. Geen idee waarom, maar ik kreeg er een beetje een S10 gevoel bij, een artiest waar ik ook nooit van gehoord had totdat bekend werd dat ze mee gaat doen aan het Songfestival.

Maar MEAU dus. Dat fraaie liedje staat blijkbaar niet op deze EP, jammer, want het is veruit haar mooiste nummer. Toch vind ik de rest op deze EP ook zo beroerd niet. Als ik het zo een beetje begrijp zijn deze dames uit eigen land momenteel wel een dingetje. Ik denk dat ik niet heel veel verder dit straatje hoef te gaan bewandelen. Mijn portie MEAU of S10 (ja ik weet het, anders, maar toch...) is genoeg denk ik zo.

Wel fijn om op deze manier toch weer eens wat anders te leren kennen en Dat Heb Jij Gedaan is gewoon erg goed, maar daar moeten we het bij deze EP natuurlijk niet over hebben verder
Zes fraaie liedjes met een zeer aangenaam stemgeluid van MEAU. Meer is niet eens nodig. Het doet uitkijken naar een volwaardig album, dat zeker.

Spotify killed the radio star

luigifort schreef:
Spotify killed the radio star

En ik gebruik Spotify niet eens

Je last.fm zegt anders

luigifort schreef:
Je last.fm zegt anders

Dat heet iTunes (en ik heb de debiele tic om als ik platen of cd's draai mijn iTunes mee te laten lopen)

avatar van Yield
Zojuist voor het eerst haar nummer 1 hit geluisterd. Wat een heldere fantastische stem heeft Meau. Blown away. Ga haar zeker in de gaten houden. 2022 is goed begonnen.

Gretz schreef:

Aha, ze bracht dus al eerder muziek uit.

avatar van coldwarkids
Ben niet van dit soort zangeresjes maar Dat Heb Jij Gedaan komt echt binnen. Niet zo zeer tekstueel maar qua sfeer en hoe het gebracht is. Zeker vanaf de bridge is het raak. Dat heeft ze goed gedaan

avatar van Gretz

Monumentaal

Sowieso dé stunt van de eeuw. Een relatief onbekende, beginnende indiepopartieste op een klein label flikt het om zowel in Nederland als België een dikke nummer 1-hit te scoren, zonder support van een tv-programma of connecties in het muziekwereldje. Begin november stond Dat Heb Jij Gedaan al vele weken in de tipparade en leek een flop aanstaande. Maar gelukkig was ging haar populariteit op Tiktok en via streaming (Spotify) door het dak, waardoor MEAU's monsterhit alsnog breed werd opgepikt door alle radiostations.