Motörhead - No Sleep 'Til Hammersmith (1981)

Label: Bronze

1. Ace of Spades (3:00)
  2. Stay Clean (2:50)
  3. Metropolis (3:31)
  4. The Hammer (3:05)
  5. Iron Horse / Born to Lose (3:58)
  6. No Class (2:34)
  7. Overkill (5:13)
  8. (We Are) the Road Crew (3:31)
  9. Capricorn (4:43)
  10. Bomber (3:21)
  11. Motörhead (4:46)
  12. Over the Top * (2:57)
  13. Shoot You in the Back * (2:43)
  14. Jailbait * (3:34)
  15. Leaving Here * (2:48)
  16. Fire Fire * (2:55)
  17. Too Late, Too Late * (3:04)
  18. Bite the Bullet / the Chase Is Better Than the Catch * (6:37)
  19. Ace of Spades * (2:49)
  20. Stay Clean * (2:54)
  21. Metropolis * (3:47)
  22. The Hammer * (3:01)
  23. Capricorn * (5:01)
  24. No Class * (2:44)
  25. (We Are) the Road Crew * (3:32)
  26. Bite the Bullet / the Chase Is Better Than the Catch * (6:08)
  27. Overkill * (4:53)
  28. Bomber * (3:26)
  29. Motörhead * (5:35)
avatar van B.Robertson
Ben ook nog niet op Dok 'em open air geweest, zit een beetje met vervoer, niemand die interesse heeft. Het Bolwerk in Sneek heeft toch met enige regelmaat bands, vroeger Death eens gezien en een tijdje terug UFO. Verder heb je de Buze in Steenwijk, laatst nog Napalm Death. Verder het Hedon in Zwolle, laatst nog Sacred Reich. En natuurlijk de Ijsselhallen, ooit wel eens bij Manowar geweest.

avatar van exodus
Sacred Reich vroeger 2 keer gezien... (23 jaar geleden! ! !) legendarisch! Laatste jaren heb ik ze ook weer een paar keer gezien. Bolwerk in Sneek ken ik nog van vroeger uit de bladen, hadden jullie niet daar een thrash band: Lunacy?....yes, i know, it's a long time ago: zeker wel 1987/1988! Trouwens Hedon ben ik eerder ook wel geweest, o.a. Messiah (tweede bezetting), en Deicide gezien in 1990.

avatar van exodus
Now i Sleep 'til tomorrow! Stay Heavy!

avatar van B.Robertson
Kort nachtje, wakker worden met Sodom. Die spelen ondermeer Iron Fist. Van Lunacy staat me vaag wat bij, ze kwamen uit Sneek. Opgericht in 1986 en vandaag de dag opgeheven. Niet verder gekomen dan een split en wat demo's. Dan staat Kadäverbak me helderder voor geest en anders is er nog de porn / goregrind van Stoma uit Heerenveen.

Mijn Top 5 favoriete Motörhead nummers:

- Motörhead
- Bomber
- Nothing Up My Sleeve
- Just 'Cos You Got the Power
- Limb from Limb

...moeilijk, ik had nog tig meer geweldige en verschillende soort Motörhead nummers in mijn top 5 kunnen proppen, dan zou ik wel aan een top 30 kunnen komen, maar dit is het voorlopig van nummers die ik top vind, mij altijd ernstig in beweging zetten!

-Mooie lijst,

-Killed by Death
-Iron Fist
-Back at the Funny Farm
-Overkill
-Stone Dead Forever

Daar kom ik vanavond op uit, meestal komt er wel weer verandering in zo'n lijst, eigenlijk is alleen de positie van Iron Horse - Born to lose** niet vast. Dus het kan net zo goed Bomber, Ace of Spades, Burner, Love Me Forever, Rock 'n' Roll of Dead and Gone zijn.....**En aangezienhet bericht nog aangepast kan worden is Iron Horse nu alweer vervangen door Stone Dead Forever.

avatar van exodus
Killed by Death is wel een hele bekende kraker van hun, ik dacht er nog wel even aan, maar vond 'm persoonlijk net niet bijzonder genoeg t.o.v. anderen, Iron Fist bijv. vind ik ook zo'n heerlijke oude kraker, maar het geluid beetje dunnetjes in productie, maar altijd wel blij wanneer ie live gespeeld wordt. Nummer is wel extra bekend geworden door de cover van Sodom die overigens ook te gek is; vind dat van Sodom, zeker in die Harris Johns productie bij Sodom, een waanzinnige uitvoering, en boordevol nostalgie voor mij persoonlijk. Ik weet nog zo goed toen Sodom's Persecution Mania uitkwam...wat een kraker van een plaat! De beste Sodom jaren toen!

avatar van Lonesome Crow
De ultieme live -registratie van Motorhead.
"Overkill" is oververtegenwoordigd met 5 songs en dat is wel zo mooi want dat is mijn favoriete Motorhead plaat in deze samenstelling.
De beste songs van "Ace of Spades", beter kan niet !

Vreemde eend in de bijt is ".Iron Horse / Born to Lose", een relatief rustpunt in deze muur van geluid.
Slechts 1 song van "Bomber", is ook niet zo'n sterk album.

Heb'm nog niet origineel op CD, er is een dubbel-CD versie uitgebracht in in 2004 met 7 bonus-tracks op de eerste CD (dat zijn de eerste 7 bonus-tracks zoals aangegeven in de tracklist.
De 2de CD bevat songs in andere versies, uitgegeven door Sanctuary Midline.

Maar eens kijken of ik die te pakken kan krijgen.

avatar van B.Robertson
Die 2CD is vast nog wel verkrijgbaar. Spelen ze ondermeer Jailbait en Fire Fire en dat zijn niet de meest bekende live-nummers. Van de albums Overkill en Ace of Spades hebben ze, zij het in de loop der jaren, bijna alles gespeeld. Van Bomber lang zo veel niet. No Sleep 'Til Hammersmith heeft het best wel goed gedaan in de Nederlandse album top 40 (of 50), het album stond 9 weken in de lijst en bereikte de 26e positie. (Saxon heeft in die jaren vaker in die lijst gestaan.) Ik vind dat gebrul van Lemmy zo tijdens de aankondiging van (We Are) The Road Crew ook vermeldingswaardig, prachtig! Het album kreeg een vette productie van Vic Maile, die Ace of Spades ook deed. (Jimmy Miller deed Overkill en Bomber, Speedy Keen het debuut. Iron Fist werd gedaan door Eddie Clarke & Will Reid Dick, ik vind het een acceptabele productie.) No Sleep at Hammersmith kreeg later een opvolger met Nö Sleep at All, waar men buiten Ace of Spades en Overkill om met een geheel nieuwe setlist voor de dag kwam.

avatar van ricardo
Wat klinkt het anders zo mat klinkende studio nummer van Overkill hier geweldig, wat een energie en vooral die drums. Aan dit album kun je echt horen wie de grondleggers van de Thrash metal waren.

avatar van iggy
Ik heb de dubbel cd en achteraf is dat absoluut teveel van het goede geweest.
Na zo'n 40 minuten slaat bij mij toch behoorlijk de verveling toe. Komt hoofdzakelijk door Eddie Clark. De beste man blinkt uit in saaiheid. Nergens weet hij de band die extra peper te geven die motorhoofd best wel goed zou kunnen gebruiken. Want vaak worden daardoor live platen ook nog eens juist erg geinig. Een gitarist die live zal en moet uitblinken. Clark speelt eigenlijk precies datgene wat hij ook al studio speelt. En ook dat stelde al niet heel veel voor. Voor de rest zit er uberhaubt weinig verschil in de live en studio versies. Ja het tempo ligt hoger so what.
En met de geremasterde studio cd's in mijn bezit is het geluid ook al prima te noemen.

Jammer voor mij dat Motorhead nooit een live plaat of dvd heeft uitgebracht met B.Robertson.

avatar van ricardo
Maar another perfect day is toch in de studio opgenomen, en volgens mij was b.robertson daar live bij.

avatar van iggy
Ga nu maar lekker naar Robertson bij Lizzy luisteren. Dan weet je waar ik het over heb.

avatar van Lonesome Crow
iggy schreef:

Ze zijn er wel degelijk !

Motörhead - King Biscuit Flower Hour (1997)
Motörhead - Live 1983 (1991)

Thanks Crow.

avatar van spinout
Mijn eerste kennismaking met Motörhead meer dan 30 jaar geleden. Gekregen van een vriend van mijn oudste broer, die het had overgenomen op een cassettebandje. Aangezien ik toen weinig elpees had of bandjes, heb ik deze tot in den treure gedraaid. Ik ken het nu nog van buiten. Blijft overdonderend.

spinout schreef:
Blijft een mooie hoes inderdaad!

Nu de muziek nog leren kennen.

Want je zegt nergens dat je deze hebt beluisterd.

avatar van spinout
Als je een cassettebandje draait, is het evident dat je de muziek die erop staat beluisterd. Ik heb het zelfs niet over de hoes gehad. Gezien je leeftijd ricardo, moet je toch bekend zijn met cassettebandjes. Waarschijnlijk is begrijpend lezen niet je ding. Probeer het nog eens, zou ik zeggen.

avatar van ricardo
Maar je kunt een cassettebandje op tafel leggen en steeds omdraaien toch?

Dat is ook draaien, want je had eerst nergens gezegd dat je hem beluisterd had.

Deze is net zo flauw als die van jou bij overkill.

avatar van james_cameron
Door het overlijden van Lemmy deze klassieker maar weer eens opgezet. Blijft een geweldig live-album, kort en to the point, met elf absolute krakers. Ace Of Spades en Overkill zijn de uitschieters, maar eigenlijk zijn alle songs erg goed. De produktie is niet bepaald de sterkste kant van dit album, maar qua energie en sfeer is dit bijna 35 jaar na dato nog steeds geweldig.

avatar van AOVV
Dit live-album is Motörhead op z'n best: snedig, hard, vuig. Lemmy en de zijnen jagen er op veertig minuten elf van hun beste songs door, wat de kwaliteit ook al ontzettend ten goede komt. Geen vulmateriaal op deze uitgave. De zeven bonustracks (t/m 'Bite the Bullet / The Chase Is Better Than the Catch', de elf outtakes heb ik niet beluisterd) zijn net wat minder, maar desalniettemin goed.

Aftrappen met 'Ace of Spades' is uiteraard voor de hand liggend, en andere klassiekers annex sterkhouders als 'Overkill' en 'Bomber' mogen ook in vol ornaat de revue passeren. Ik vind de versies op deze live-plaat zelfs nog een tikkeltje sterker dan op plaat, waardoor ook het songmateriaal net onder de toplaag ('Motörhead', '(We Are) the Road Crew') opeens weet uit te blinken.

De beste plaat van Motörhead is volgens mij dus geen studioplaat, maar deze live-plaat. 't Is eens wat anders.

4,5 sterren

avatar van Larzz
De productie is inderdaad niet de sterkste kant van dit album. Gitaar en bas klinken wat dun en zijn een beetje in het midden op elkaar gepropt. Vreemd eigenlijk want de een jaar eerder verschenen EP The Golden Years klinkt daarentegen super goed met mooie stereo separatie tussen bas en gitaar. Drums mooi in het midden. Andere producer kan veel verschil maken. Dit blijft natuurlijk wel een top plaat door de geweldige nummers. Heb de plaat al 38 jaar in bezit. Sinds kort de 2cd. Mooi die extra tracks. Tenminste de andere nr's. De zelfde nr's te horen van een andere avond boeit me niet zo. Motorhead is geen Led Zeppelin.