Kælan Mikla - Undir Köldum Norðurljósum (2021)

IJsland

Yes morgen de release, hopelijk snel in Venray

avatar van stoepkrijt
DjFrankie schreef:
Yes morgen de release, hopelijk snel in Venray
Jij kent ze dus al! Ik ontdekte deze groep een paar dagen geleden. Een mix van darkwave, post-punk, shoegaze en etherische vocals. Leek me nou echt iets voor jou.

Ik vind de vier al vrijgegeven singles behoorlijk wisselend van stijl, dus ik ben erg benieuwd wat voor kant dit album opgaat en welke stijl er straks de boventoon gaat voeren.

stoepkrijt schreef:

Ja toffe band, heb de rest ook in huis. En 2 jaar terug nog live gezien

avatar van madmadder
stoepkrijt schreef:

Whaa, nu ben ik ook benieuwd naar dit album.

avatar van Njal
Het enige IJslandse album waar ik dit jaar naar uitkeek. Maar door de eerder uitgebrachte singles waren mijn verwachtingen niet superhoog. Nu het album uit is, lijkt Kaelan Mikla inderdaad een andere richting in te slaan. Het is allemaal wat gladder en symfonischer. Laufey die mooi probeert te zingen, terwijl ze geen geweldige zangeres is. Vooralsnog mis ik het rauwe van de eerdere albums.
Kortom, ik weet het nog niet. Maar ik heb toch maar het T-shirt aangeschaft.

avatar van DjFrankie
Inderdaad zijn sommige nummers erg poppy, maar het mag, naast de donkere nummers. Het is een mooie mix, en van mij mogen ze weer naar Nijmegen komen.

avatar van Njal
In de lente wel een Europese tour, maar Nederland wordt overgeslagen