Hayden Thorpe - Moondust for My Diamond (2021)

Pop / Electronic
Label: Domino

1. Material World (3:58)
  2. The Universe Is Always Right (4:04)
  3. No Such Thing (3:45)
  4. Parallel Kingdom (3:28)
  5. Golden Ratio (4:27)
  6. Metafeeling (4:21)
  7. Supersensual (3:10)
  8. Hotel November Tango (4:07)
  9. Rational Heartache (3:49)
  10. Spherical Time II (2:35)
  11. Suspended Animation (3:21)
  12. Runaway World (3:20)
avatar van Mausie
blur8, de opvolger van het mooie debuut leadsingle The Universe Is Always Right is erg geslaagd en in de stijl van het debuut. Tweede single Parallel Kingdom klinkt vooralsnog wat minder boeiend, beetje cheesy productie.

avatar van blur8
Ik wacht nog even met echt luisteren totdat het hele album er is.
Bij vorige album had ik geen directe klik met de singels, maar wel met het album als muzikaal kunststuk.
Nu al fijn vooruitzicht in ieder geval.

avatar van Mausie
Mausie schreef:

Nee hoor, klopt helemaal niks van. Subtiel nummer dat meer tijd nodig had

avatar van coldwarkids
Ik vind het allemaal maar niet veel aan! Hopen dat Wild Beasts maar gauw weer bij mekaar komen! Ze missen allebei de bepaalde touch en de spanning in hun muziek!

Diviner sloeg goed aan bij mij en daarmee voelde ik niet een Wild Beasts gemis.

Nu heb ik dat iets meer. Moondust for My Diamond is een fraai album en ligt in het verlengde van de voorganger, maar het pakt me net ietsje minder.
Het is allemaal nog steeds mooi, maar het voelt een beetje bedacht of zo. Geeft niet, maar of ik daar de volgende keer in mee wil gaan weet ik nog niet.

Voor nu: een mooi album, maar niet genoeg om de eindlijstjes te halen.

avatar van Justinx
Ik ben er nog niet helemaal door, maar Golden Ratio nestelt zich op de een of andere manier diep in mijn hoofd.