Amyl and the Sniffers - Comfort to Me (2021)

Australiƫ
Punk / Rock
Label: ATO

1. Guided by Angels (2:59)
  2. Freaks to the Front (1:41)
  3. Choices (2:20)
  4. Security (3:47)
  5. Hertz (2:33)
  6. No More Tears (2:57)
  7. Maggot (3:21)
  8. Capital (2:45)
  9. Don't Fence Me In (2:40)
  10. Knifey (3:30)
  11. Don't Need a Cunt (Like You to Love Me) (1:31)
  12. Laughing (1:44)
  13. Snakes (3:03)
avatar van VladTheImpaler
Guided by Angels is gelijk een classic Amyl and The Sniffers nummer, heerlijk

Eigenlijk een beetje (beetje heel erg) Cosmic Pyschos met vrouwelijke vocalen. Yes, lekker! Gewoon rauwe punk en garage met een biertje in de hand.

avatar van AOVV
Guided by Angels was al een uitstekende single, blijkt het hele plaatje absoluut vermakelijk te zijn. Snedige punk/garage, en dat vette Australische accent van frontvrouwe Amy Taylor vind ik erg charmant. Gewoon een dik halfuur met de voet vooruit en een half bekertje pils (omdat de helft gemorst is tijdens het onbesuisd rondspringen en -dansen).

3,5 sterren

Topplaatje, security... schitterend nummer!

avatar van oftewel
Vette baslijntjes, pakkende teksten die met een heerlijk Australisch accent geëxclameerd worden, riffs waar menig gitaarbandje jaloers op wordt, her en der een fout geplaatste solo die prima te pruimen is, strakke drums maar vooral een dosis energie waarop je maar één ding kan doen: heel hard op en neer springen op de woonkamerbank en je afvragen waarom je thuis geen plastic bierglazen gebruikt. Man, dit is punk zoals punk bedoeld is maar dan anno nu. Nog beter dan hun debuut. Ik ben fan!

avatar van henrie9
Hier een vurig oppeppertje voor in tijden van onbetaalbare energie. Heel onlangs zette ik al 'GLOW ON' van Turnstile bij in mijn Heavy Heaven 2021. Moet daaraan al gelijk Amyl & The Sniffers worden toegevoegd. Zijn de Sex Pistols soms terug? Nee, natuurlijk niet, maar, waaw, wat een rauwe orkaankracht op de schaal van onvervalste Punk weten die Aussies hier te ontwikkelen.

Hebben duidelijk van de lockdown gebruik gemaakt om hun supercatchy stijl op te vijzelen tot perfectie. Hadden ook de tijd om stil te staan bij hun existentiële levensvragen. "I'm not looking for trouble, I'm looking for love" ('Security'). Prominent in the picture komt nu daarmee brutale frontpunkster Amy Taylor die haar wilde glassnijdende lyrics over liefde, zelfperceptie en verlangen naar vrijheid dominant declamerend overheen een uitstekend volgende band uitschreeuwt.  Actualiteit, geen platte teksten meer. Even stoer en macho schaduwboksend komt vaak haar onzekere ziel bloot, zo in 'Laughing' of bij de vrouwenhaat en persoonlijke onveiligheid in het meest 'rustige' grungy 'Knifey'.

Maar toch. Als een hete blizzard van opgekropte furiositeit razen ze vanaf sublieme openingsheadbanger 'Guided By Angels' met een zee van almaar afwisselende kolossale riffs doorheen de plaat, bitse gitaren, trashy solo's, opgejaagd rommelende drums. Dertien pretentieloze, maar wel ultradirecte oorwurmen van songs in een complexe mix van woeste punk, moshy hardcore, hiphop-zangstijl en vintage hardrock van de landgenoten AC/DC.

Een oneerlijke keuze van highlights. Naast topper 'Guided By Angels', het aanstekelijke, explosieve 'Freaks to the Front', met heerlijke AC/DC-solo. De duizelende hardcore van 'Choices', stomp in the face van misogyne dickheads. Het schuimende 'Security', dijk van een single, met joelende riffs en gitaarsolo's. Het fantastische funky, zich met melodische groove en wervelende solo opstapelende 'Hertz'. Of hun eigen pure punkrock&roll-lieveling, het meedogenloze 'Don't Need A Cunt (Like You To Love Me). Of 'Laughing', met z'n onstilbare staccato-riff.

Amyl & The Sniffers horen daarmee, met hun uit de duizend herkenbare sound, voortaan autoritair thuis bij de punkvernieuwers. Wat een talenten, wat een sensationele uitstraling, wat een charismatisch uitblinkende frontvrouw. Met een weergaloos frisse stortvloed van songs, waarvan werkelijk elk nummer juweeltje is.

'Comfort For Me', 'Troost Voor Mij'. Maar hun punk is af. Juist, supertroost voor ons.

avatar van DjFrankie
Lekkurr hoor, energie spat er vanaf. BKS nogmaals aub

avatar van Mausie
De drie singles zijn heerlijk, maar daarna ben ik meteen ook verzadigd. Sterker nog, als ik ze achter elkaar luister wordt het bij het derde nummer al een beetje saai.