Strand of Oaks - In Heaven (2021)

Label: Dead Oceans

1. Galacticana (4:00)
  2. Easter (3:55)
  3. Hurry (6:30)
  4. Horses at Night (4:13)
  5. Somewhere in Chicago (3:05)
  6. Jimi & Stan (3:12)
  7. Sunbathers (3:39)
  8. Carbon (3:56)
  9. Sister Saturn (4:55)
  10. Slipstream (3:21)
  11. Under Heaven (1:52)
avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Gister aangekondigd door Tim op twitter en vandaag inderdaad alle details van de release. Als dit in lijn is met de vorige plaat, dan gaat dit ook weer een regelrechte klassieker worden.

JVT
Idd die vorige was fantastisch!! Is er al een singel uit van deze?

JVT
Ja dus! Het openingsnummer is al uit gebracht als single. En die is meteen raak. Dit beloofd weer veel goeds

avatar van coldwarkids
Altijd lekker zo'n easy listening band. Hard Love was een toppertje met Radio Kids als hoogtepuntje. Benieuwd naar deze!

JVT
Weird ways blijft hun prijsnummer vind ik. Fantastisch!

avatar van coldwarkids
JVT schreef:
Weird ways blijft hun prijsnummer vind ik. Fantastisch!

Ja dat was een niet verkeerd nummertje.

avatar van Vinck
Zo jammer dat 'Cosmic Dust' niet op het album lijkt te staan. Was een echt pareltje live. Hopelijk duikt het op als bonustrack of onder een andere naam.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Nieuwe single Jimi & Stan is wel erg suf, tegenvaller na het mooie Galacticana.

GothamCity
Somewhere in Chicago klinkt wel sterk en sfeervol. Toffe track.

JVT
Heel erg goed nummer idd, stukke beter dan Jimi en Stan.

avatar van Germ
Germ (crew)
Somewhere in Chicago is een verslavend lekkere track. Nog een weekje wachten op de release!

JVT
Hij is uit! Lekker weer hoor. Alles nog ff laten bezinken om een stem uit te delen.

avatar van Germ
Germ (crew)
JVT schreef:

Maakt hier nu ook z'n eerste digitale rondje. De fysieke release is uitgesteld tot 29 oktober vertelde de platenboer mij vanochtend.

avatar van Lambchop
Prima album, persoonlijk beter dan de 1e plaat.

avatar van VladTheImpaler
Ik ben hier nog niet zo weg van. Er is weinig vernieuwends te horen, en dit heeft Timothy zelf al vele malen beter gedaan. Desondanks zitten er zeker nog wel een paar goede nummers tussen, maar af en toe bekruipt me wel het gevoel dat het album iets te veel op de automatische piloot is gemaakt.

avatar van Maestro B
Oei, wordt hier niet zo geweldig geapprecieerd.
Knappe, degelijke songs met leuke inslag van eighties sound via de synthesizers.
Weinig vernieuwend maar dat hoef je van deze band niet echt te verwachten.

avatar van -SprayIt-
Vanochtend weer eens gedraaid, maar ik veer nergens echt op. Voor mij echt een tegenvaller. Op de vorige plaat stonden nog een paar pareltjes, maar dit is voor mij allemaal wat middle of the road. Prima songs, maar het mist karakter vind ik, ik zit te denken aan 3,5*, maar doe er een halfje af voor de gemiste kans, want ik hoor wel weer de potentie van deze band. Jammer!

Vinck schreef:

Luister eens naar Horses at night.

Prachtig album maar heeft wat tijd nodig! Hij wordt beter met elke luisterbeurt.

avatar van Vinck
Samtjje schreef:

Luister eens naar Horses at night.

Heb ik gedaan en blijkt inderdaad de studio-versie van 'Cosmic Dust' te zijn! Dit album staat sowieso al in mijn eindejaarslijstje hoor

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Meer poppy in de richting van Bear's Den. En dat vind ik niet erg. Lekkere plaat zeg.

GothamCity
Staan eigenlijk maar 2 mooie nummers op, voor de rest doet het me weinig helaas, jammer want had er meer van verwacht.

Somewhere in Chicago vind ik een mooi nummer, maar zo'n heel album lang is wel vrij saai.

avatar van harm1985
Logisch vervolg op de voorganger, maar wat meer Poppy. Gaat op de bestellijst.