Turnstile - GLOW ON (2021)

Punk
Label: Roadrunner

1. Mystery (2:35)
  2. Blackout (2:53)
  3. Don't Play (2:13)
  4. Underwater Boi (3:04)
  5. Holiday (2:52)
  6. Humanoid / Shake It Up (1:09)
  7. Endless (1:58)
  8. Fly Again (2:31)
  9. Alien Love Call (2:56)

met Blood Orange

10. Wild Wrld (2:54)
  11. Dance-Off (2:09)
  12. New Heart Design (2:27)
  13. T.L.C. (Turnstile Love Connection) (1:42)
  14. No Surprise (0:45)
  15. Lonely Dezires (2:43)

met Blood Orange

avatar van AOVV
Toffe plaat van Turnstile, die hier een behoorlijke exploratiedrang aan de dag leggen zonder dat het als een incoherente mengelmoes ("Kijk ons eens eclectisch doen!") gaat klinken. En, vooral, dit klinkt ook nog 'ns lekker aanstekelijk. Een plaat die me dus wel ligt, of zou moeten liggen, maar om een echt hoge score uit te delen, gaat het iets teveel aan mij voorbij. De songs zijn erg kort en puntig, maar klinken daardoor soms ook onaf. Dat ervaar ik bij de mindere platen van Guided by Voices bijvoorbeeld ook wel 'ns.

Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat dit geen goeie plaat is, want daarvoor staan er simpelweg teveel nummers op die gewoon goed in elkaar zitten, en het klinkt allemaal lekker energiek. Het is enkel de emotionele connectie die ontbreekt.

3,5 sterren

bennerd
AOVV schreef:
Het is enkel de emotionele connectie die ontbreekt.

Dan raad ik je deze aan.

avatar van MAS
MAS
Heerlijke crossover plaat, waardoor ik weer helemaal zin heb om me wat verder te verdiepen in hardcore.

avatar van Stalin
Turnstile: Tiny Desk (Home) Concert